اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

جزئیات اختصاص 213 میلیارد تومان هزینه مقابله با کرونا در 16 بیمارستان تهران

جزئیات هزینه مقابله با کرونا در ۱۶ بیمارستان به فرمانداری های استان تهران اعلام می شود.

جزئیات اختصاص 213 میلیارد تومان هزینه مقابله با کرونا در 16 بیمارستان تهران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، جلسه پیگیری تفاهم نامه های منعقد شده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور دستگاه های نظارتی، به دعوت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد. 

جلسه رصد و پیمایش تفاهم نامه های منعقد شده توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با فرمانداری های پاکدشت، ورامین، اسلامشهر، رباط کریم، ملارد و پردیس با حضور نمایندگان استانداری تهران، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه شهید بهشتی، معاونین برنامه ریزی فرمانداری ها، معاون فنی و حسابرسی دیوان محاسبات استان و سربازرس سیاسی و قضایی بازرسی کل استان، به ریاست علی عشاقی رئیس حوزه ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه عشاقی با بیان اینکه سال گذشته یکی از عجیب‌ترین سال‌هایی بود که ایرانی‌ها تجربه کردند، گفت: مجموعه اتفاقاتی که در این سال رخ داد، زندگی بسیاری را تحت تاثیر قرار داد. سالی که در روزهای پایانی آن به یکی از عجیب ترین تجربه‌های بشری در ایران و جهان تبدیل شد.در پایان سال گذشته با بحران شیوع بیماری کرونا در استان تهران روبرو شدیم که بلافاصله برای پیشگیری، مبارزه و درمان بیماری کرونا، ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در استان به ریاست استاندار محترم تهران تشکیل و فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سپرده شد. 

وی در ادامه با قدردانی از اقدامات ارزشمند و جهادگرانه کادر درمانی بیمارستان های استان در طول زمان مبارزه با بیماری کرونا، افزود: در روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا در استان تهران، کادر درمانی بیمارستان های تحت پوشش سه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و ایران به صورت شبانه روزی، پذیرش و درمان مبتلایان به بیماری کرونا از استان تهران و سایر استان های کشور برای ارائه خدمات مطلوب در اولویت برنامه های خود قرار دادند.

وی در ادامه با اشاره به حجم بالای مراجعین به بیمارستان های استان در روز های آغازین شیوع بیماری کرونا، گفت: حجم بالای مراجعه مبتلایان به کروناموجب شد که افزایش مراجعین با میزان ظرفیت و وضع موجود بیمارستان ها همخوانی نداشته باشد و بیمارستان ها با  بحران کمبود شدید تخت بستری و تجهیزات درمانی روبه رو شوند، به همین دلیل برای مدیریت این بحران، استاندار تهران با همکاری و همراهی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و روسای دانشگاه های علوم پزشکی استان، استفاده از ظرفیت ماده 78 قانون محاسبات عمومی کشور برای تجهیز کمبودهای عنوان شده توسط بیمارستان‌های استان را یکی از اولویت های برنامه‌های خود قرار داد.

عشاقی با تشکر از همراهی فرمانداران استان در خصوص مدیریت و کنترل بیماری کرونا در شهرستان های استان و استفاده از ظرفیت ماده 78 قانون محاسبات عمومی کشور گفت: رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به عنوان معاون پشتیبانی و بودجه ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونای استان، در راستای استفاده بهینه از منابع ارزش افزوده در اختیار فرمانداری ها، طی اقدامی بین فرمانداری شهرستان های اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ملارد، تهران، ری، پاکدشت، ورامین و پردیس با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و ایران تفاهم نامه ای را تدوین و ابلاغ کرد که این امر منجر به انعقاد 16 تفاهم نامه با اعتباری بالغ بر دویست میلیارد تومان برای تجهیز 35 بیمارستان برای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان شد. 

رئیس حوزه ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ادامه افزود: برای تامین لوازم ضروری و تادیه مطالبات کارکنان ایثارگر و مقابله اثربخش با بیماری کرونا، مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و ۷۳ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده در اختیار فرمانداران برای تجهیز بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر اساس تفاهم نامه منعقد شده اختصاص  یافت.

در ادامه این نشست، دکتر خدادوست معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با قدردانی از همراهی استاندار تهران، فرمانداران و سازمان مدیریت تهران، گفت: در روزهای نخست برخی از بسته های بهداشتی مورد نیاز بیمارستان ها را تا 7 برابر قیمت بازار خریداری می کردیم اما با همدلی مردم و برخی شرکت ها موجب شد این بسته ها در تهران به سرعت تولید شود که پس از نیازسنجی از بیمارستان ها برای تامین مالی و خرید این تجهیزات، تفاهم نامه های لازم منعقد شد.

خدادوست در دفاع از بودجه های مصرف شده، گفت: در روزهای نخست شیوع بیماری کرونا، 19 بیمارستان از بیمارستان‌های زیر نظر دانشگاه شهید بهشتی را وارد مدار درمان بیماری کرونا کردیم. قطعا مردم تهران می دانند که این بیمارستان ها از نقاط مختلف کشور و شهرستان های استان تهران، بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را پذیرش می کردند.

در این نشست، حاضرین موضوع  میزان جذب منابع ارزی هیات امنا و نحوه هزینه کرد منابع تخصیص یافته از محل ارزش افزوده به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را مورد بحث و بررسی قرار دادند که طی آن  مقرر شد گزارش مبسوطی از تعهدات صورت گرفته منطبق با تفاهم نامه های منعقد شده از سوی دانشگاه به فرمانداری ها، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات تا اواسط خرداد ماه  ارائه شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول