اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

بدترین زمستان آمریکا در راه است!

دکتر «ریچارد برایت» تا یک ماه پیش در وزارت بهداشت آمریکا رئیس مرکز پیشگیری از اپیدمی‌ها بود. وی در جلسه‌ای در کنگره آمریکا گفته است با ادامه روند فعلی، آمریکا با «سیاه‌ترین زمستان در تاریخ مدرن» مواجه می‌شود.

بدترین زمستان آمریکا در راه است!

مجله فارس پلاس ـ  امین رحیمی: مأموریت واحد زیر نظر دکتر «برایت»، آمادگی برای مقابله با انواع بیماری‌های اپیدمی در آمریکا بود و در ایام شیوع کرونا نیز این واحد در خط‌ مقدم مقابله با کرونا و کشف واکسن احتمالی برای این بیماری بود. وی به دلایل سیاسی برکنار شد و حالا در اعتراض به ضعف‌های جدی نظام بهداشت و درمان آمریکا در مقابله با کرونا، به افشاگری می‌پردازد. وی روز 14 مه (25 اردیبهشت) در کنگره ایالات‌متحده درباره سوء‌ عملکرد دولت ترامپ شهادت داد و گفت: «اگر استراتژی ملی برای مقابله با کرونا اصلاح نشود این بیماری به همراه ویروس آنفلوآنزا که معمولا در ماه‌های پاییز و زمستان همه‌گیر می‌شود به یک فاجعه بهداشتی در آمریکا بدل می‌شود و جان هزاران نفر را می‌گیرد» علاوه بر آن وی تاکید کرد هشدارهای او درباره جدی‌بودن همه‌گیری کرونا و نیاز به آماده‌شدن برای آن در کاخ‌سفید نادیده گرفته شده و افزود:«پنجره فرصت ما در حال بسته شدن است».

دکتر «ریچارد برایت» از مقامات با سابقه وزارت بهداشت آمریکا، در کنگره علیه روش‌های ناکارآمد دولت ترامپ برای مقابله با کرونا شهادت داد 

آمریکا پیشتاز مرگ‌و‌میر کرونا!

موضوع این است که ترامپ کرونا را جدی نمی‌گیرد؛ از روز اول همین کار را کرد. او همچنان هشدارها درباره خطر کرونا برای سلامت آمریکایی‌ها را توطئه رقیبان سیاسی‌اش می‌داند و حتی در آخرین اظهارنظرش دراین‌باره از هشدارهای «آنتونی فائوچی»، رئیس مرکز کنترل آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا انتقاد کرده است. دکتر فائوچی که این‌روزها دستورات ترامپ برای لغو شتاب‌زده محدودیت‌های کرونا را خطرناک و غیرقابل قبول دانسته همان کسی است که اوایل فروردین‌ ماه پیش‌بینی کرد کرونا در آمریکا بیش از 100 هزار قربانی خواهد داشت و حالا پیش‌بینی وی در حال تحقق است.

دکتر «فائوچی» به تناوب از اقدامات شتاب‌زده دولت آمریکا و نادیده گرفتن هشدارهای پزشکی درباره شیوع کرونا انتقاد می‌کند

نتیجه بی‌توجهی های ترامپ و اتخاذ چنین رویکردهایی چیست؟ آمریکا امروز بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را در جهان دارد و بیشترین تعداد فوتی را. بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از 90 هزار نفر جان سپرده‌اند. در حالی که اسپانیا که رتبه دوم را دارد در مجموع حدود 276 هزار مبتلا دارد با 27 هزار فوتی.

دردسرهای ترامپی کرونا در آمریکا!

رفتارهای ترامپ در مقابله با کرونا به نظر بسیاری از آمریکایی‌ها می‌تواند به یک فاجعه تمام‌عیار در این کشور منجر شود. وی که در نخستین روزهای شیوع کرونا در آمریکا می گفت همه چیز تحت کنترل است و مشکلی نیست، حالا پس از آنکه تلفات روز به روز بالا می‌رود همچنان از بازگشایی سریع اقتصاد می‌گوید و حاضر نیست سخن متخصصان و مقامات بهداشتی دولت خودش را هم قبول کند. علاوه بر آن به جای پذیرش ضعف‌هایش در مقابله با کرونا بیشتر سعی می‌کند تقصیر را به گردن دیگران بیندازد. همین موضوع اعتراضات گسترده میان مردم و سیاست‌مداران آمریکایی و هشدارهای مکرر متخصصان درباره تهدید سلامت و جان آمریکایی‌ها را در پی دارد.

«یوجین جارکی» مستندساز آمریکایی «ساعت مرگ ترامپ» را در میدان تایمز نیویورک نصب کرده است؛ به نشانه آن‌که با واکنش به موقع ترامپ، تعداد قربانیان کمتر می‌شد

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول