اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

امکان انتخاب کاروان مجازی ویژه زائران حج تمتع فراهم شد

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری از راه‌اندازی نرم‌افزار کاروان مجازی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این نرم‌افزار زائران می توانند تمامی فعالیت‌های آموزشی و برنامه‌های خود در خصوص کاروان‌ها را از طریق این برنامه دنبال کنند.

امکان انتخاب کاروان مجازی ویژه زائران حج تمتع فراهم شد

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدعلی اخویان، مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به راه‌اندازی آموزش‌های مجازی زائران از ساخت اپلیکشن زائر خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این نرم افزار زائران می‌توانند تمام فعالیت‌های آموزشی و برنامه‌های خود در خصوص کاروان‌ها را از طریق این برنامه دنبال کنند.

وی افزود: اپلیکیشن کاروان مجازی، نرم افزاری است که در فضای مجازی به ارائه خدمت به زائران و عاشقان بیت الله الحرام می‌پردازد. این نرم‌افزار موبایلی که اصطلاحا با نام app از آن یاد می‌شود، نرم‌افزاری کاربردی است که برای اجرا روی دستگاه‌های موبایل و تبلت طراحی شده است.

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه تمام مسائل با اهداف آموزشی که برای یک کاروان اتفاق می‌افتد در محیط این نرم افزار قابل ارائه است، یادآور شد: هدف از طراحی این نرم افزار، پوشش  تمام مخاطبان و عاشقان حجاج بیت الله الحرام است.  

وی پوشش و ارائه معارف اسلامی قبل، حین و بعد از سفر حج شامل مسائل اجرایی کاروان، مسائل آموزشی مدیر کاروان (حدود ۲۰ قطعه آموزشی)، مسائل آموزشی روحانی و معین یا معینه کاروان (۲۰ قطعه در موضوعات مختلف)، مسائل آموزشی پزشک کاروان (حدود ۲۵ قطعه فیلم و متن و عکس اموزشی)، تفسیر آیات و روایات مربوط به حج و زیارت (حدود ۵ قطعه فیلم، عکس و متن مستند)، مهارت‌ها و سبک زندگی (حدود ۲۰ قطعه فیلم، عکس و متن مستند)، کلام و عقاید (حدود ۲۵ قطعه فیلم، عکس و متن مستند)، مسائل سیاسی و اجتماعی (حدود ۱۰ قطعه فیلم، عکس و متن مستند)، احکام و مناسک (حدود ۲۵قطعه فیلم، عکس و متن مستند)، اخلاق و آداب (حدود ۱۵ قطعه فیلم، عکس و متن مستند)، اسرار و معارف حج (حدود ۲۰ قطعه فیلم، عکس و متن مستند) و تاریخ و اماکن مذهبی مکه و مدینه (حدود ۵۰ قطعه فیلم، عکس و متن مستند) را از دیگر اهداف نرم‌افزار زائر عنوان کرد.

حجت الاسلام اخویان خاطرنشان کرد: در این نرم افزار موضوعاتی همچون مسجد النبی، روضه منوره، مسجد الحرام، یارت دوره، موزه‌های مکه و مدینه، بقیع، قبرستان ابوطالب، مشاعر، تذکرات کاروان در  ایران، مکه و مدینه، کتابخانه، دعاها و زیارات، طرح یاوران و مودت، بارگذاری فرم‌های مورد نیاز کارگزاران و اخبار روزانه ( بیشتر از ۳۰ خبر از همایش‌ها و جلسات متمرکز کاروانی) گنجانده شده است.

وی افزود: تلاوت‌های روزانه ترتیل آیات و قرائت قرآن و دعا، حدیث و سخن روز مرتبط، مناجات یا مداحی یا زیارت روز، مدیریت معنوی سفر مثل ختم صلوات و قران، احکام و مناسک روز، سخنرانی روز، طرح مسابقه روزانه، معرفی کتاب، معرفی نرم‌افزارها  و لوح‌های فشرده مناسب، معرفی یک مکان زیارتی از مکه یا مدینه، معرفی یک عمل مناسکی و اسرار و معارف آن و یک تذکر امنیتی و اجرایی در این نرم افزار وجود دارد. همچنین احکام و مناسک، امور اجرایی، امور بهداشتی و پزشکی، اسرار و معارف، تاریخ و اماکن، اخلاق و آداب سفر از دیگر امکانات به کار برده شده در این نرم افزار به شمار می‌آید.

 اپلیکیشن به گونه‌ای طراحی شود که مطالب انتخابی برای شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌شود. این نرم افزار می‌تواند ارتباط مستمری بعد از ایام و موسم حج با زائران و حجاج داشته باشد و حلقه وصل میان آنها و بعثه باشد.از مزیت‌های این نرم افزار پوشش و ارتباط با زائران و حجاج بیت الله قبل، حین و بعد از سفر است. علاقه‌مندان می‌توانند این نرم افزار را از اینجا و اینجادریافت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول