اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عملیات‌های الحشد الشعبی طی 24 ساعت گذشته؛ نفوذ داعش در 3 استان خنثی شد

نیروهای الحشد الشعبی عراق طی 24 ساعت گذشته تمامی عملیات‌های نفوذ و پیشروی داعش در استانهای صلاح‌الدین، بابل و کرکوک را خنثی کردند.

عملیات‌های الحشد الشعبی طی 24 ساعت گذشته؛  نفوذ داعش در 3 استان خنثی شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، با افزایش تحرکات مشکوک بقایای داعش در برخی استانهای عراقی و انتشار اسناد و گزارش‌هایی از اقدام آمریکا مبنی بر انتقال شماری از سرکرده‌ها و عناصر این گروه تروریستی از سوریه به عراق، نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی عراق هر روز مجموعه عملیات‌هایی را در محورهای مختلف کشور انجام می‌دهند که مهمترین آنها طی ۲۴ ساعت گذشته در ادامه می‌آید.

توپخانه الحشد الشعبی پیشروی داعش در صلاح‌الدین را خنثی کرد

توپخانه الحشد الشعبی، بامداد امروز، حمله تروریست‌های داعش در شرق شهرستان «آمرلی» در استان صلاح‌الدین را خنثی  و خسارات سنگینی به تروریست‌ها وارد کرد.

این توپخانه با راهنمایی تیپ ۵۲ الحشد تحرکات داعش در منطقه «جسر المفتول» در شرق آمرلی را هدف قرار داد و خسارات سنگینی به داعش وارد ساخت و تروریست‌ها نیز با شلیک خمپاره پاسخ دادند اما این اقدام هیچ قربانی در صفوف الحشد نداشت.

کشته شدن ۴ تروریست داعش در صلاح‌الدین

تیم رسانه‌ای نیروهای امنیتی عراق، از کشته شدن ۴ تروریست به دست نیروهای امنیتی عراق و تخریب دو مخفی‌گاه داعش در استان صلاح‌الدین خبر داد.

در بیانیه این تیم آمده است: یک نیروی مشترک از فرماندهی عملیات صلاح‌الدین شامل هنگ «سوات» در پلیس این استان، یک گروه از نیروی اطلاعات تروریسم، گروه اطلاعاتی موسوم به «خلیه الصقور» با تروریست‌های داعش در روستای البوحمدی در جنوب پل «السکریات» درگیر شدند.

طی این درگیری، ۴ تروریست از جمله دو تن از آنها که کمربند انفجاری بسته بودند و در دستهایشان نارنجک بود، کشته شدند و دو مخفی‌گاه این تروریست‌ها نابود شدند.

درگیری با تروریست‌هایی که اراضی زراعی در جنوب غرب کرکوک را به آتش کشیدند

یک نیروی مشترک از سازمان الحشد الشعبی و پلیس فدرال عراق، با تروریست‌های داعشی که اراضی زراعی در جنوب غرب کرکوک را به آتش کشیدند، درگیر شدند.

به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی، عناصر داعش محصولات و اراضی زراعی شهروندان عراقی در جنوب غرب کرکوک را به آتش کشیدند و به همین دلیل، یک نیرو از تیپهای 16 و 56 الحشد و یک نیرو از پلیس فدرال برای خاموش کردن آتش و مهار آن، خود را به محل حادثه رساندند و با تروریست‌ها درگیر شدند. هنوز نیز این نیروها در محل حضور دارند تا مانع تکرار چنین حملاتی از سوی تروریست‌ها شوند به ویژه که در دوربین‌های حرارتی، شمار دیگری از تروریست‌ها در نزدیکی این محل رویت شدند.

عملیات پاکسازی جنوب غرب سامراء

فرماندهی عملیات سامراء طی عملیات تفتیش و پاکسازی جنوب غرب سامراء، مناطق «السبعة»، «الرفیعات» و «الجنابات» در جنوب غرب این شهر را پاکسازی کرد. تیپ ۳۱۵ از نیروهای فوق‌العاده نیز در این عملیات به همراه نیروهای اطلاعات و مهندسی نظامی و پشتیبانی مشارکت داشتند. 

از سوی دیگر نیروهای الحشد الشعبی، صبح امروز (چهارشنبه)، با پشتیبانی نیروهای فوق‌العاده در ناحیه یثرب در جنوب سامراء با عناصر داعش  درگیر شدند و موفق شدند آنها را در منطقه «المزاریع» محاصره کنند.

عملیات نفوذ داعش در جرف‌النصر خنثی شد

فرماندهی عملیات الحشد الشعبی الجزیره، از تلاش تروریست‌های داعش برای نفوذ به ناحیه «جرف النصر» در شمال استان بابل خبر داد و اعلام کرد: شماری از تروریست‌های داعش تلاش داشتند تا با عبور از منطقه العویسات به جرف‌النصر نفوذ کنند اما نیروهای فرماندهی عملیات الجزیره مانع این امر شدند و این عملیات را خنثی کردند. 

در این عملیات تنها یکی از نیروهای تیپ ۴۷ الحشد، زخمی شد.

آغاز مرحله ششم عملیات «ثأر الصائمین»

سازمان الحشد الشعبی عراق از آغاز مرحله ششم عملیات «ثأر الصائمین» (انتقام روزه‌داران) در سه محور برای پاکسازی جنوب استان صلاح‌الدین خبر داد و اعلام کرد که این عملیات با حضور تیپ‌های 41، 42 و 43 از گردان چهارم زرهی از صبح امروز آغاز شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول