اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

دانشجویان نخبه بسترساز تحقق تمدن نوین اسلامی شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: دانشجویان نخبه می‌توانند بسترساز تمدن نوین اسلامی باشند.

دانشجویان نخبه بسترساز تحقق تمدن نوین اسلامی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری صبح امروز در نشست هم‌اندیشی نخبگان همدانی اظهار کرد: امروز گرد هم آمده‌ایم تا شنوای صحبت‌های دانشجوی نخبه همدانی باشیم و عهد و پیمانی را برای پیشبرد اهداف دنبال کنیم.

وی افزود: امیدوارم دانشجویان جمع حاضر نقش معلمی را به نحو احسن در جامعه ایفا کنند که شهیدی فرمود «دانشجو موذن جامعه است که اگر خواب بماند نماز ملت قضا می‌شود».

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه سالها پیش جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت و دیگر دانشجویانی به هم ملحق شدند و سال ۷۹ تصمیم گرفتند در کنار هم نقش موثر دیده‌بانی فضای کشور و انقلاب را آغاز کنند گفت: شاید اولین گام این مجموعه دانشجویی لغو قرارداد ترکسلی بود که می‌خواست دومین اپراتور بزرگ کشور را عهده‌دار شود اما با تلاش جمعیت دانشجویی به یک شرکت ایرانی سپرده شد و نام ایرانسل را گرفت.

وی ادامه داد: این دانشجویان حرکت خود را آغاز کردند و در سالهای بعد انسجام بیشتری یافتند تا جایی که متوجه شدند توانایی بی‌نظیری در درون خود دارند که اگر آن را به درستی استفاده کنند و توان‌های به ظاهر کوچک را به هم گره بزنند کارهای بزرگی را در فضای کشور انجام می‌دهند.

نظیری خاطرنشان کرد: در گام اول سیاستی که ترسیم کرده بودند تبیینی بود یعنی مطالبه‌گری از جنس تبیین؛ وقتی جلو رفتند مطالبه‌گری خود را به مطالبه‌گری تخصصی در حوزه تصمیم‌سازی برای مسوولان عالی کشور تدبیر کردند.

وی خطاب به جمع گفت: وقتی مشکلی در فضای جامعه است و به سمت مطالبه‌گری از نهادهای تصمیم‌گیرنده برای حل مسئله می‌روید در مدار ساخت و ایجاد آن تصمیم نقشی ندارید و در اصل تصمیم گرفته شده و به مرحله اجرا رسیده و با آسیب‌هایی در فضای جامعه مواجه است در حالی که رویکرد در این حوزه ورود به مرحله تصمیم‌سازی است که آن مسوول چگونه به این تصمیم رسیده و آیا مبانی فکری آن متولی کار در تولید تصمیم درست است؟.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه ۱۱ ماه است که به همدان آمده‌ام و سالهای گذشته نیز توفیق خدمت در فضای دانشگاه داشته‌ام گفت: با یک اعتقاد کامل در مسیر ساخت تمدن نوین اسلامی، معتقدم دانشگاه پایه و اساس در فضای کشور است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه برای تحقق دو پایه تمدن نقش مهمی دارد بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند "هر تمدنی دو پایه دارد که آن تولید فکر و دیگری تربیت انسان است"  و دانشگاه آن دو پایه تمدنی را دارد.

قول می‌دهم در استان بسترساز  حرکت نخبگان باشیم

نظیری با بیان اینکه نقش بسیار ممتازی در فضای دانشگاه در بستر نظام جمهوری اسلامی وجود دارد گفت: از ابتدا با این باور در فضای دانشگاه مشغول خدمت بودم و روزی که گفتند جمعی از دانشجویان همدانی گروهی تشکیل داده و می‌خواهند برای ایجاد یک بستر جدید در حرکت‌های علمی، فکری و مدیریتی همفکری کنند گفتم از بهترین کارهاست که می‌تواند در بستر استان شکل گیرد.

وی با تاکید به اینکه جمع حاضر با تعامل دوسویه بین ظرفیت‌های دانشجویی در داخل و بیرون استان گروهی را شکل می‌دهند افزود: نظیر این ظرفیت را در گذشته دانشگاه‌های همدان سراغ نداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه این عهد و پیمان بین جمع ایمانی خواهران و برادران بسته شود تا در مسیر درست گام برداریم گفت: این جلسه خود عبادت است زیرا باید همفکری و اندیشه‌ورزی مورد توجه باشد.

وی تأکید کرد: جامعه اسلامی تنها دنبال تکریم، تعظیم و تقویت شعارهای دینی نیست بلکه حرکت دقیق، هدفمند و هوشمندانه در مسیر جهاد علمی یکی از ارکان تحقق جامعه اسلامی در گام چهارم و بعد تمدن اسلامی است.

نظیری با بیان اینکه جلسه امروز آغاز کار خواهد بود تا کسانی که با عزم راسخ می‌خواهند حرکت کنند، گرد هم آیند و شاهد تحول در فضای فکری، فرهنگی و اجتماعی باشیم تاکید کرد: این قول را می‌دهم که در استان بسترساز  حرکت نخبگان باشیم.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول