اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امنیت غذایی محور مذاکرات وزرای کشاورزی آسیای مرکزی

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل از برگزاری نشست وزرای کشاورزی آسیای مرکزی با موضوع« امنیت غذایی» خبر داد.

امنیت غذایی محور مذاکرات وزرای کشاورزی آسیای مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل از برگزاری نشست وزرای کشاورزی آسیای مرکزی خبر داد.

در این نشست با حضور وزرای کشاورزی قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان موضوع  تأمین امنیت غذایی و توسعه کشاورزی در منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

هم‌چنین در این مذاکرات کارشناسان سازمان خواربار و کشاروزی سازمان ملل، بانک بازسازی و توسعه اروپا، بانک توسعه اوراسیا، انجمن بین‌المللی توسعه کشاورزی، بانک توسعه اسلامی و بانک جهانی شرکت کردند.

طرفین همچنین درباره تقویت زیرساخت‌های کشاورزی آسیای مرکزی تبادل اطلاعات کردند.

در پیام سازمان خواربار و کشاروزی سازمان ملل آمده است: ما به برگزاری چنین نشستی نیاز داشتیم زیرا محدودیت‌ها مربوط به مبارزه با ویروس «کرونا» تأثیر مستقیم بر زیرساخت‌های کشاورزی و دسترسی مشتریان به محصولات غذایی گذاشته در حالی که دیدار شخصی با مقامات سازمان‌های بین‌المللی در شرایط فعلی ممکن نیست.

در گزارشات اخیر از این سازمان آمده است که در بازارهای اروپا و آسیای مرکزی وضعیت نرمال است و حتی با وضع محدودیت‌ها محصولات غذایی به کشورهای منطقه آزادانه وارد می‌شود اما مشکلات قابل توجه در حوزه لجستیکی، زیرساخت‌های کشاورزی و تولید غذا پدیدار وجود دارد.

 از ابتدای اپیدمی سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل بر تأمین امنیت غذایی به ویژه ارائه کمک به فقرا، حمایت از دهقانان، تولید کنندگان غذا، تقویت زیرساخت‌های کشاورزی و تجاری تاکید داشته و در این زمینه همکاری با دولت‌های کشورهای آسیای مرکزی برقرار شده است.

در همین راستا پیشنهاد ادامه برگزاری چنین نشست‌های در آینده برای تبادل اطلاعات بین وزارتخانه‌های کشاورزی منطقه مطرح شد که از طریق همکاری بین کشورهای آسیای مرکزی می‌توان به طور مؤثر با عواقب اپیدمی مبارزه کرد و امنیت غذایی تأمین شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول