اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

استقبال کرمانشاهی‌ها برای دریافت کارت اهدای عضو/ هر بیمار مرگ مغزی، جان هشت نفر را نجات می‌دهد

مسؤول مرکز فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با اشاره به استقبال چشمگیر کرمانشاهی‌ها برای دریافت الکترونیکی کارت اهدای عضو، گفت: خانواده‌ها هنگام مرگ مغزی عزیزان خود، به تیم پزشکی اطمینان کامل داشته باشند.

استقبال کرمانشاهی‌ها برای دریافت کارت اهدای عضو/ هر بیمار مرگ مغزی، جان هشت نفر را نجات می‌دهد

بهناز کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با گرامیداشت روز جهانی اهدای عضو، اظهار داشت: ضربه مغزی، سکته مغزی و مشکلات ناهنجاری‌های مادرزادی که منجر به مرگ مغزی می‌شود، می‌تواند اهدای عضو را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مرگ مغزی با کما متفاوت است، ادامه داد: اگر بیماری دچار عارضه مغزی شود، تلاش پزشکان برای نجات او برقرار است، اما در بعضی از موارد امید از بیمار کاملا قطع می‌شود و تلاش‌های کادر درمان دیگر جواب نمی‌دهد و طی یک سری از عوامل مطمئن می‌شویم این بیمار 100 درصد مرگ برایش اتفاق افتاده و امیدی به بازگشت برای زندگی دیگر ندارد.

مسؤول مرکز فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: بعد از تائید مرگ مغزی، پیشنهاد اهدای عضو را می‌کنیم و این خانواده‌ها هستند که می‌توانند بین دو گزینه انتخابی یکی را انتخاب کنند؛ اینکه پیکر را خاکسپاری کنند و یا اینکه به خانواده‌هایی که در لیست پیوند چشم‌انتظار هستند، امیدی دوباره از حیات بدهند.

وی با بیان اینکه تصمیم خانواده متوفی می‌توان جان هشت نفر را نجات دهد، افزود: مردم نوع‌دوست می‌توانند با ارسال کدملی به 3432 به صورت آن‌لاین صاحب کارت اهدای عضو شوند.

کریمی با اشاره به استقبال چشمگیر کرمانشاهی‌ها برای دریافت الکترونیکی کارت اهدای عضو، اضافه کرد: خانواده هنگام مرگ مغزی عزیزان خود، به تیم پزشکی (پنج متخصص مغز و اعصاب داخلی، بیهوشی و نورولوژی) اطمینان کامل داشته باشند، برای ما هم اعلام مرگ و عدم بازگشت به حیات سخت است.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول