اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

چین داروی درمان کرونا را آزمایش کرد

محققان دانشگاه پکن به تازگی دارویی را آزمایش کرده‌اند که در درمان و جلوگیری از ابتلا به کووید 19 مفید است.

چین داروی درمان کرونا را آزمایش کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، محققان دانشگاه پکن به تازگی دارویی را آزمایش کرده‌اند که در درمان و جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ مفید است.

محققان این کشور، برای تولید داروی مذکور از آنتی بادی تولید شده در بدن افراد بهبود یافته کمک گرفته‌اند.

به گفته کارشناسان، داروی توسعه داده شده می‌تواند دوره ابتلا به این عفونت را کاهش دهد و در جلوگیری از ورود ویروس کرونا به سلول‌ها بسیار مؤثر عمل کند.

در حال حاضر هیچ درمان موثر اثبات شده ای برای این بیماری وجود ندارد، اما محققان در حال بررسی روش‌های متفاوتی هستند تا بتوان از آن برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس و بهبود حال مبتلایان استفاده کرد.

ژانگ، محقق این پژوهش از دانشگاه Tsinghua در پکن گفت: «داروی مذکور که با موفقیت بر روی موش‌ها آزمایش شده از آنتی بادی‌های خنثی کننده‌ای ساخته شده که همکاران من از خون ۶۰ بیمار بهبود یافته کووید۱۹ ایزوله کردند».

در اوایل ماه ژانویه ، تیم ژانگ و گروهی دیگر در یکی از بیمارستان‌ها شروع به تجزیه و تحلیل آنتی بادی‌های خون گرفته شده از بیماران مبتلا به COVID-19، با جداسازی ۲۰۶ آنتی بادی مونوکلونال کردند.

ژانگ می‌گوید: اهمیت آنتی بادی‌ها چند دهه است که در دنیای پزشکی ثابت شده است؛ آنها می‌توانند برای درمان سرطان، بیماری‌های خود ایمنی و بیماری‌های عفونی استفاده شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول