اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

استقبال ایرانیان مقیم ژاپن از برنامه های مهدقرآن آذربایجان شرقی

به دنبال درخواست ایرانیان مقیم ژاپن،موسسه مهدقران و عترت آذربایجان شرقی یک برنامه قرآنی دو ساعته را در فضای اینترنت و از طریق ویدئو کنفرانس به صورت آنلاین برای ایرانیان مقیم ژاپن اجرا می کند.

استقبال  ایرانیان مقیم ژاپن از برنامه های مهدقرآن آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رحیم وظیفه شعاع مدیر موسسه مهدقران و عترت آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: ایرانیان مقیم ژاپن هر سال در ماه مبارک رمضان برنامه های جمع خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم را اجرا می کردند ولی امسال به دلیل بیماری ناشی از ویروس کرونا و لغو شدن اجتماعات این برنامه قرآنی تعطیل شده بود.

وی ادامه داد: وقتی برنامه های قرآنی آنها تعطیل شد از اول ماه مبارک رمضان از موسسه مهدقرآن تبریز درخواست کردند تا برنامه قرانی توسط اساتید این موسسه به صورت آنلاین برایشان اجرا شود. از آن جایی که دو نفر از این عزیزان از تبریزیان مقیم ژاپن هستند این درخواست از طریق آنان مطرح شد و اساتید مهد قران نیز از این درخواست استقبال کردند.

وظیفه شعاع با اشاره به جزئیات این برنامه قرانی اظهارداشت: این برنامه قرانی با عنوان کرسی تلاوت شامل چهار مرحله است که از اول ماه مبارک رمضان  هر روز بعد از ظهر ساعت 4و 30 دقیقه به وقت ایران  که یک ساعت بعد از افطار به وقت ژاپن است این برنامه قرانی به صورت آنلاین پخش می شود.

مرحله اول این برنامه قرانی شامل  قرائت قرآن کریم توسط اعضای شرکت کننده در این برنامه و رفع اشکال و تصحیح قرائت ، مرحله دوم قرائت قرآن کریم توسط استاد رحیم وظیفه شعاع بوده و مرحله سوم  مباحث تدبر و تفسیر آیات نورانی قرآن کریم را دکتر محسن آقازاده، خانم دکتر سعادتی  و دکتر سعید وحیدی مهر بر عهده دارند و مرحله چهارم این برنامه خلاق و ابتکاری قرآن کریم نیز پاسخ به سئوالات است و پخش این برنامه قرآنی مورد استقبال ایرانیان مقیم ژاپن واقع شده است.

مدیر موسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان شرقی با اشاره به مدت زمان اجرای برنامه خاطرنشان کرد: این برنامه دو ساعته بود و علاوه بر ایرانیان مقیم ژاپن مسلمانان سایر کشورها از این برنامه استفاده می کنند .

وی ادامه داد: از آنجایی که این برنامه  در بستر اینترنت و به صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن zoom  برگزار می شود در هر کجای دنیا می توان به این برنامه دسترسی پیدا کرد و این روزها علاوه بر ایرانیان مقیم ژاپن مسلمانان کشورهای فرانسه و ایتالیا نیز از این برنامه استقبال می کنند.

انتهای پیام /60020

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول