اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

برگزاری امتحانات غیرحضوری برای دانشجویان خارجی که امکان بازگشت ندارند

حدود 16 هزار دانشجوی خارجی پس از شیوع ویروس کرونا ایران را ترک کردند که 90 درصد آنان آموزش ها را به صورت مجازی دنبال کرده اند. ستاد ملی مقابله با کرونا هنوز مجوزی برای بازگشت این دانشجویان نداده است.

برگزاری امتحانات غیرحضوری برای دانشجویان خارجی که امکان بازگشت ندارند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با نزدیک شدن به پایان ترم جاری در دانشگاه ها، یکی از دغدغه های جدی مسئولان دانشگاه‌ها و دانشجویان، برگزاری امتحانات پایان ترم است که ابعاد مختلف این موضوع در دانشگاه ها بررسی می شود و دانشجویان سوالات مختلفی را در این باره مطرح می کنند.

*ستاد ملی مقابله با کرونا مجوزی برای بازگشت دانشجویان خارجی نداده است

با نزدیک شدن به پایان ترم جاری در دانشگاه ها، مجید صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان درباره برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان خارجی دانشگاه ها به خبرنگار فارس، گفت: طبق آخرین آمارهایی که داریم اغلب دانشجویان خارجی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، ایران را ترک کرده اند و به کشور خود بازگشته اند از طریق آموزش های مجازی، دروس خود را دنبال می کنند و همچنان هم اگر دانشجویان خارجی از آموزش‌ مجازی استفاده کرده باشند دانشگاه ها می‌توانند امتحانات این دانشجویان را به هر روش ممکن برگزار کنند. 

صدیقی گفت: اکنون هم دانشگاه ها روی نحوه برگزاری امتحان برای دانشجویان داخلی و خارجی خود فکر می کنند و روش های آنلاین یا ترکیبی از گزینه های دانشگاه ها است.

وی تاکید کرد: فعلا ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمی برای بازگشت دانشجویان خارجی به کشور اتخاذ نکرده است.

وی قبلا گفته بود: عدم بازگشت دانشجویان خارجی دانشگاه‌ ها تا پایان شهریور قطعی است و تقریبا خیال دانشگاه ها را بابت بازگشت دانشجویان خارجی راحت کرده بود.

* اختیار عمل دانشگاه ها در برگزاری امتحانات دانشجویانی که آموزش مجازی دیده اند

عبدالحمید علیزاده مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان خارجی درباره برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان خارجی دانشگاه ها به خبرنگار فارس، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، حدود ۱۶ هزار دانشجوی خارجی از کشور خارج شدند و به کشورهای خود بازگشتند که حدود ۹۰ درصد از این دانشجویان تحت آموزش مجازی دانشگاه ها قرار دارند.

وی گفت: به طور کلی دانشجویان خارجی هم مشمول مقررات حاکم بر دانشجویان داخلی می‌شوند و طبیعی است که اگر به دلایل بهداشتی امکان بازگشت دانشجویان خارجی به کشور فراهم نبود، دانشگاه ها تسهیلاتی را برای این دانشجویان فراهم خواهند کند.

به گفته وی، طبق دستور العمل های ابلاغی وزارت علوم، دانشگاه ها اختیار دارند که امتحانات پایان ترم این دانشجویان را اگر به صورت مجازی آموزش دیده اند به صورت مجازی برگزار کنند.

البته از حدود ۵۵ هزار دانشجوی خارجی که در ایران تحصیل می کنند آمار خروج ۱۶ هزار دانشجو، نشان می دهد اغلب دانشجویان خارجی، ایران را ترک نکرده اند.

*امتحانات دانشجویان خارجی مجازی برگزار می شود

سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم برای دانشجویان خارجی در این دانشگاه، گفت: قرار شده که برای همه دانشجویان خارجی که به کشورشان بازگشته و در حال حاضر هم امکان بازگشت ندارند، امتحانات به صورت مجازی برگزار شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده که اگر دانشجویان خارجی خواستند حذف ترم کنند ترم را برای آنان بدون احتساب در سنوات حذف کنیم.

وی گفت:  اما دانشجویان خارجی که در ایران مستقر هستند یا مقیم ایران هستند، تابع مقررات سایر دانشجویان خواهند بود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکید کرد: این تصمیم ها در آینده به طور دقیق به دانشجویان اطلاع رسانی خواهد شد.

در این باره ببینید: 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول