اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش سفارت روسیه در آمریکا به ادعاهای «بلومبرگ» درباره کرونا

سفارت روسیه در واشنگتن اتهام‌زنی یک نشریه آمریکایی به مسکو درخصوص نحوه مدیریت شیوع ویروس کرونا را اقدامی سیاست‌زده توصیف کرد.

واکنش سفارت روسیه در آمریکا به ادعاهای «بلومبرگ» درباره کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفارت روسیه در واشنگتن، عذرخواهی نشریه آمریکایی «بلومبرگ» به‌خاطر سوءمدیریت مسکو در کنترل ویروس کرونا را خواستار شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این سفارت‌خانه در بیانیه‌ای نوشت:‌ «قصد نویسنده مقاله [بلومبرگ] این بود که سیلی از اتهامات بی‌پایه و سیاست‌زده را با استناد به آمار بانک جهانی درخصوص شمار تخت‌های بیمارستانی روسیه به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۳ به راه اندازد. سردبیران بلومبرگ خود را در جعل بی‌شرمانه اسناد و نمودارهای دستکاری شده غرق کردند».

نشریه بلومبرگ در مقاله‌ای مدعی شده بود شیوع سریع ویروس کرونا در روسیه به‌خاطر نظام سلامت ضعیف این کشور است که از نداشتن بودجه کافی رنج می‌برد.

سفارت روسیه در واشنگتن از بلومبرگ درخواست کرد ضمن حذف این مقاله، به‌خاطر انتشار آن عذرخواهی کرده و «به مخاطبان خود احترام بگذارد».

پس از واکنش این سفارت‌خانه، نشریه بلومبرگ نمودارهای داخل این مقاله را تصحیح کرد و در انتهای آن به اشتباه خود اذعان کرد.

دولت و رسانه‌های آمریکا از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان، آن را به ابزاری برای اتهام‌زنی به کشورهای رقیب خود تبدیل کرده‌اند. علاوه بر روسیه، چین نیز بارها مورد اتهام‌زنی‌های سیاست‌مداران و رسانه‌های آمریکایی درخصوص نحوه مقابله با شیوع کووید-۱۹ قرار گرفته است.

این در حالی است که آمریکا با بیش از یک و نیم میلیون مبتلا به ویروس کرونا، به بزرگ‌ترین مرکز شیوع این بیماری در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول