اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تولید شبیه ساز پرتوهای کیهانی توسط ناسا برای بررسی تشعشعات فضایی

نحوه تاثیرگذاری تشعشعات فضایی بر بدن انسان یکی از سوالاتی است که محققان برای آن پاسخ دقیقی ندارند، از همین رو قرار است از یک ابزار قدرتمند جدید برای بررسی این موضوع استفاده شود.

تولید شبیه ساز پرتوهای کیهانی  توسط ناسا برای بررسی تشعشعات فضایی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، ناسا یک دستگاه شبیه ساز اشعه های کیهانی ابداع کرده تا از آن برای مطالعه در مورد تاثیر تشعشعات کیهانی بر انسان ها و حیوانات استفاده شود.

تولید این دستگاه گامی مهم برای درک اثرات جسمانی و روانی تشعشعات کیهانی بر انسان ها و جانوران است. پیش از این مشخص شده بود که تشعشعات یادشده در زمان حضور فضانوردان در خارج از جو کره زمین به دی ان ای آنها آسیب می زند. پژوهشگران همچنین هشدار داده بودند که این تشعشعات می توانند موجب ابتلای فضانوردان به برخی انواع سرطان و به خصوص سرطان خون شوند.

 

با این حال هنوز جزئیات و نحوه این تاثیرگذاری ها مشخص نیست ومحققان امیدوارند با مطالعه بیشتر در این زمینه بتوانند برای مقابله با مشکلات یادشده راه حل های مناسبی نیز پیدا کنند. بخش عمده این تشعشعات مربوط به منظومه شمسی هستند، اما برخی از آنها هم از دیگر سیارات و ستاره های کهکشان راه شیری به اطراف زمین می رسند.

ذرات یادشده مملو از پروتون، یون های هلیوم و دیگر یون های پرانرژی هستند و معمولا با سرعتی نزدیک به سرعت نور حرکت می کنند و محققان به شدت برای افزایش دانش و اطلاعات خود در مورد آنها در تلاش هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول