اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سه سازمان مردم نهاد در استان قزوین پروانه فعالیت گرفتند/ 32 سمن در سال گذشته تأسیس شدند

در دومین جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های استان سه سازمان مردم نهاد تحت عنوان موسسه حامیان اندیشه و عمل ، انجمن خیریه مواسات و موسسه حمایت از نیازمندان طاها مورد تایید اولیه قرار گرفتند.

سه سازمان مردم نهاد در استان قزوین پروانه فعالیت گرفتند/ 32 سمن در سال گذشته تأسیس شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مریم بیدخام مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در دومین جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های استان با اعلام این خبر گفت: پس از بحث و بررسی مجوز تأسیس سمن موسسه حامیان اندیشه و عمل، با هدف پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و حمایت روانشناسی و حقوقی از افراد در معرض آسیب، انجمن خیریه مواسات، با هدف رفع نیازهای مستضعفین و مستمندان جامعه و موسسه حمایت از نیازمندان طاها، با هدف ترویج امور انسان دوستانه و فرهنگ و یاری  رساندن به هم نوع مورد تأیید اولیه قرار گرفت و مقرر گردید پس از استعلامات قانونی و مراحل اداری فعالیت خود را آغاز کنند.

دبیر شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد استان قزوین با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 32 سمن در استان قزوین مورد موافقت قرار گرفته و پروانه تأسیس گرفتند، گفت 30 سمن هم مورد تأیید اولیه قرار گرفتند که در مرحله استعلام و ثبت حقوقی قرار دارند و این تشکل‌ها پس از اخذ مجوزهای قانونی در استان فعالیت خواهند داشت.

دبیر شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد استان قزوین با بیان اینکه در این مدت برای پنج سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان نیز مجوز صادر شده است، گفت: آموزش به تشکل‌های مردم نهاد از مهم‌ترین موضوعاتی است که باعث شد تا استقبال برای فعالیت‌های مردمی افزایش یابد.

بیدخام تصریح کرد: بخشی از آموزش‌های این دوره به تأسیس سمن‌های خیریه بیمارستانی و کانون‌های سلامت محله اختصاص داشت و اعتقاد بر این بود تا حضور خیران بتواند مشکلات این حوزه را برطرف کند.

این مسؤول در خصوص برنامه‌های سال جاری برای هدایت و ارتقاء سمن‌ها خاطرنشان کرد: با دستگاه‌های اجرایی استان مکاتبه شده تا شناسایی فعالان اجتماعی و فرهنگی برای تشکیل سمن افزایش یابد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین یادآور شد: اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به منظور ایجاد انگیزه و ترغیب فعالان اجتماعی از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول