اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

برگزاری انتخابات زود‌هنگام هیأت مدیره اتحادیه‌های قرآنی کشور

انتخابات زودهنگام اتحادیه‌های قرآنی کشور در روز‌های ۱۵ و ۱۶ خرداد‌ماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

برگزاری انتخابات زود‌هنگام هیأت مدیره اتحادیه‌های قرآنی کشور

به گزارش خبرنگار قرآن به فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس مجمع اتحادیه‌های قرآنی کشور با حضور اعضای دو اتحادیه در روزهای ۱۵ و ۱۶ خرداد برگزار و انتخابات زودرس اتحادیه مدغم قرآنی کشور انجام می‌شود.

رحیم قربانی مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: پس از کش و قوس‌های فراوان و برگزاری چندین جلسه در هیئت رسیدگی به امور مؤسسات به میزبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایندگان و مدیران اتحادیه تشکل‌های قرآنی و اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی به این جمع‌بندی رسیدند که انتخابات زودهنگام هیئت مدیره اتحادیه مدغم کشوری برگزار شود.

وی از پذیرش انتخابات اتحادیه‌های استانی توسط طرف مقابل خبر داد و گفت: پس از مذاکرات انجام شده نمایندگان و مدیران اتحادیه تشکل‌های قرآنی، انتخابات استانی مدغم را پذیرفتند و مقرر شد مجمع عمومی اتحادیه کشوری با حضور اعضای مجمع دو اتحادیه برگزار و انتخابات زودهنگام هیئت مدیره برگزار شود.

وی ادامه داد: طبق توافق صورت گرفته مقرر شد ۳۰۰ نفر از اعضای مجمع اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی و ۳۰۰ نفر از اعضای اتحادیه تشکل‌های قرآنی مجمع را تشکیل و انتخابات را انجام دهند.

قربانی درخصوص زمان برگزاری انتخابات مجمع گفت: تاریخ تعیین شده از سوی ما روزهای ۱۵ و ۱۶ خرداد‌ماه است که البته این تاریخ بسته به تأیید ستاد مبارزه با کرونا است و در صورت تأیید ستاد، مجمع و انتخابات آن در زمان مقرر برگزار می‌شود.

وی با بیان جزئیات بیشتری از توافق با دیگر اتحادیه قرآنی گفت: در جلسات مختلفی که با نمایندگان و مدیران اتحادیه تشکل‌های قرآنی داشتیم راه‌های مختلفی پیشنهاد و بررسی شد که نهایتاً موضوع برگزاری مجمع و انتخابات زودهنگام به تأیید دو طرف رسید و این امر در صورتجلسه به امضای مسئولان هر دو اتحادیه رسید. همچنین یک گروه ۱۶ نفره متشکل از ۸ نفر از هر اتحادیه این فرایند را بررسی و باید روند انتخابات اساسنامه را مورد بازبینی قرار دهند.

به گزارش فاری موضوع ادغام دو اتحادیه قرآنی کشور حدود یک دهه است که در دست بررسی است، البته این ادغام حدود دو سال قبل انجام شد اما یکی از طرفین موضوع ادغام را نپذیرفت و اکنون پس از دو سال از فعالیت اتحادیه مدغم مقرر شد انتخابات هیأت مدیره دوباره انجام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول