اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

ضابطیان: می خواستیم مردم پای «رادیو هفت» خوابشان ببرد/ آرامش نیاز امروز برنامه های تلویزیون

مجری برنامه «رادیو هفت» گفت: ما می خواستیم یک برنامه ای بسازیم که در پایان شب به مردم آرامش بدهد و همه مجری ها حرف های خوبی بزنند. ایده آل ما این بود که مردم پای تلویزیون خوابشان ببرد.

ضابطیان: می خواستیم مردم پای «رادیو هفت» خوابشان ببرد/ آرامش نیاز امروز برنامه های تلویزیون

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، منصور ضابطیان که مهمان برنامه اینترنتی «باغ رمضان» بود، در ابتدا گفت: کار سختی است که در شرایطی کاری کنی که خودت آرامش نداری و باید برنامه ای درباره آرامش بسازی. تا 5 ثانیه قبل از اینکه بگویند سه دو یک باید داد بزنی که چرا فلان چیز آماده نیست بعد یک دفعه لبخند بزنی و بگویی خانم ها آقایان سلام.

وی افزود: آرامش یکی از نیازهای جامعه ما است. آن سالی که «رادیو هفت» تهیه و پخش شد یک تابستان گرمی بود که همه مردم عصبانی بودند و اولین بار بود برای گرما شهر را تعطیل می کردند. دیدم مردم با یکدیگر بدرفتاری می کنند و شب که می خواهند به خانه بروند، می خواهند بنشینند با هم تلویزیون ببینند.

این برنامه ساز یادآور شد: گاهی فکر می کنیم در کشورهای دیگر مردم دائم به کلاب و دیسکو می روند. اما اینطور نیست و خیلی هنر کنند شاید ماهی یکبار به کلاب بروند. مردم بیشتر تلویزیون می بینند و تلویزیون هم سریال هایی برایشان پخش می کرد که با موضوعات دزدی و طلاق و کلاهبرداری بود. این باعث می شد بیننده با یک ناخودآگاه ناراحتی به خواب برود. ما می خواستیم یک برنامه ای بسازیم که در پایان شب مردم را ریست کند. همه مجری ها حرف های خوبی بزنند. ایده آل ما این بود که مردم پای تلویزیون خوابشان ببرد.

ضابطیان تاکید کرد: خیلی وقت ها آدم های تصمیم گیرنده دنیایشان کوچک است. برخی سر سفره پدر و مادر بزرگ شده اند و زیر دست کسی که دنیایش بزرگ باشد زیر دستانش را طوری بار می آورد که رشد کنند. کسی که دنیایش کوچک باشد زیردستان و خانواده اش را هم همانطور بارمی آورد.

مجری برنامه رادیویی «فرش بنفشه» که در نوروز از رادیو ایران پخش شد، در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: آقای اینانلو درباره یکی از مدیران تلویزیون می گفت؛ در یک دوره ای هر کسی از بچه های رادیو و تلویزیون که برای تهیه گزارش به خارج از ایران می رفت باید به اندازه همان روزها به حساب تلویزیون یا رادیو در آن کشور یا کشورهای  دیگر می چرخید. اعتقادش این بود که بچه های رادیو تلویزیون باید دنیا را دیده باشند. این در کارشان تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: زنده یاد اینانلو می گفت من برای تهیه گزارش والیبال به ایتالیا رفته بودم. یک هفته ماندم و بعد با دوستی به فرانسه رفتم و یک هتل ارزان گرفتیم. کیف کردیم و برگشتیم. بعد صورتحساب ها را فرستادم. مدتی طول کشید و حسابداری پول ها را نداد، رفتم پیگیری کنم و پرونده ام را بیرون آورد، قسم می خورد و می گفت خط شخص همان مدیر تصمیم گیرنده بود که نوشته بود رادیو و تلویزیون آبرویش را از سر راه نیاورده است که پرسنلش در هتلی غیر از مردین هتل پاریس اقامت کنند. گفته بود پول او را ندهید تا دفعه بعد در هتل ارزان اقامت نکند!

ضابطیان تصریح کرد: این را بگذارید در کنار تفکری که یک مدیر می تواند القا کند که تفکر کارمندان تحصیل کرده اش را به این تقلیل بدهد که تهیه کننده امشب زرشک پلو با مرغ می دهد یا چلوکباب برگ!

این مجری و نویسنده همچنین گفت: مردم لطف دارند و گاهی در خیابان می گویند تو را در تلویزیون دیده ایم اما احساس می کنم چیز خاصی نیست. احساس می کنم مردم در حال آشپزی بوده اند و روی یک کانالی زده اند و من را هم دیده اند. اما وقتی کسی می گوید کتابت را خوانده ام احساس خوبی می کنم که کسی پول داده و اندیشه من را خریده است و این برایم خیلی ارزشمند است.

وی در بخش دیگری از حرفهایش درباره نوجوانی اش گفت: سال 75، 49 کیلو بودم و در تمام سال های دبیرستان خجالت می کشیدم با دوستانم به استخر بروم. چون اینقدر لاغر بودم  می خواستم به جایی بروم که کسی من را نشناسد.

ضابطیان درباره سرانجام برنامه «رادیو هفت» گفت: همانقدر که شما می دانید من هم می دانم. در یک دوره ای مدیریت تلویزیون عوض شد و آقای ضرغامی رفتند و آقای سرافراز آمدند. معمولا وقتی مدیری در همه سطوح عوض می شود می خواهد همه چیز را دوباره بنا کند و چرخ را از اول خلق کند. هر چه مدیر قبلی کاشته است را ادامه نمی دهد. بعد مدیرانی آمدند و خیلی از این فضایی که ما ایجاد کردیم خوششان نیامد. نگرانی هایی دارند که من هم نمی دانم چیست. ولی من وقتی خودم را جای مدیران تلویزیون می گذارم وقتی برندی ساخته ام و پول خرج کرده ام که حال روانی مردم را خوب می کند و در اوجش است چرا باید تعطیلش کنم!؟

تهیه کننده «رادیو هفت» اذعان کرد: کمتر کسی بود که این برنامه را دوست نداشته باشد. من بودم این کار را نمی کردم حتی اگر آن برنامه را دوستش نداشتم. در همین مدت من کلی پیغام در صفحه اینستاگرامم داشته ام که چقدر جای این برنامه خالی است و ما از یک جایی به بعد به چشم یک مسئولیت اجتماعی به برنامه نگاه می کردیم. آقای روانپزشکی زنگ زد برنامه و با من صحبت کرد و گفت من قرص شبانه 20 نفر از بیمارانم را با برنامه شما قطع کردم. ما نام برنامه را رادیو 7 گذاشتیم تا به آرامش و شرافت رادیو نزدیک شویم. امیدارم با یکدیگر به سبک سالیان گذشته مدارا کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول