اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزارت نیروی عراق از عملیات خرابکارانه در شبکه توزیع برق این کشور خبر داد

وزارت نیروی عراق از عملیات خرابکارانه چند روز اخیر در شبکه توزیع برق در شرق بغداد خبر داد.

وزارت نیروی عراق از عملیات خرابکارانه در شبکه  توزیع برق این کشور خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت نیروی عراق امروز (20 می) اعلام کرد که به دلیل یک خرابکاری، ۷۰۰ مگاوات برق از شبکه برق شرق بغداد خارج شده است.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «رووداو»، «احمد موسی العبادی» سخنگوی وزارت برق عراق طی بیانیه‌ای از شهروندان عراقی بابت کم شدن ساعت تامین برق در بغداد و چند استان دیگر عذرخواهی کرد و یکی از دلایل این نقصان را بالا رفتن دمای هوا و افزایش تقاضا دانست.

وی توضیح داد: به دلیل کمبود بودجه و هزینه‌های عملیاتی لازم برای حفظ فعالیت واحدهای تولید برق که قرار بود در تابستان آماده کار شوند ، نگهداری‌های لازم دوره‌ای و اضطراری برخی از واحدهای تولیدی، صورت نگرفت.

العبادی افزود: حملات برنامه‌ریزی شده برای هدف قرار دادن خطوط انتقال برق نیز بر این نقصان در توزیع برق تاثیر گذاشت و خط منصوریه در دیالی، دوشنبه پیش در معرض انفجار قرار گرفت و خط امین در شرق بغداد نیز سه شنبه پیس هدف عملیات خرابکارانه قرار گرفت که به خروج 700 مگاوات برق در شبکه توزیع برق کشور منجر شد.
سخنگوی وزارت نیروی عراق تصریح کرد که اغلب پروژه‌های سرمایه‌گذاری و فعالسازی شبکه‌های نقل و توزیع برق به دلیل کمبود بودجه و حتی فقدان اعطای وام‌های مورد نیاز متوقف شده است و این وزارت‌خانه تا کنون حتی یک دینار برای رفع نیاز شهروندان عراقی دریافت نکرده است.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول