اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

۱۱۰ میلیون تومان برای تهیه اقلام بهداشتی ویژه ایثارگران تصویب شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به اینکه ۸ هزار و ۸۴۳ نفر از خانواده شهید، جانبازان و آزادگان به ویژه جانبازان شیمیایی استان دارای بیماری زمینه‌ای هستند، از اختصاص ۱۱۰ میلیون تومان برای خرید اقلام بهداشتی برای توزیع بین خانواده‌های شاهد و ایثارگر خبر داد.

۱۱۰ میلیون تومان برای  تهیه اقلام بهداشتی ویژه ایثارگران تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ظهر امروز رجبعلی راهی در نشست خبری خود  به تشریح اقدامات گسترده و بسیج امکانات بنیاد شهید فارس برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا پرداخت و اظهارداشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در پی شیوع ویروس کرونا اقدام به تشکیل ستاد مقابله با این بیماری کرد.

وی افزود: در نخستین جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان فارس  مقرر شد که رسیدگی ویژه به امور درمانی جانبازان شیمیایی، صعب‌العلاج و والدین و خانواده معظم شهدا بیماری خاص در اولویت کاری دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری‌ها قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، بازدید از بیمارستان حضرت علی اصغر و قدردانی از کادر درمانی این مرکز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای در اولویت قرار دادن خانواده شهدا و ایثارگران دارای بیماری ریشه‌ای و شیمیایی را از اقدامات این اداره کل برشمرد و با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی بین جامعه هدف تحت پوشش، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۷۸ هزار جفت دستکش، ۴ هزار و ۵۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده و تعداد ۳۴۲ هزار و ۱۵۰ عدد دستکش بین خانواده‌های ایثارگران توزیع شده است.

راهی با یادآوری اینکه سال گذشته ۱۱ هزار و ۳۷۹ نفر از والدین و همسران شهدا و جانبازان ۷۰ درصد به لحاظ سلامت پایش شده‌اند، یادآور شد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۴۰ میلیون تومان کمک معیشتی به موارد خاص و ۳۴۰ میلیون تومان بن کارت کمک معیشت برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر بدون درآمد اختصاص یافته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس همچنین ابراز خرسندی کرد که با تلاش و همکاری خوب انجمن جانبازان شیمیایی، مشکلی به لحاظ ابتلا به ویروس کرونا در بین جانبازان شیمیایی گزارش نشده است.

وی همچنین به آمار بیمه شدگان اول (بیمه سلامت) و مکمل جامعه هدف تحت پوشش بنیاد شهید فارس هم اشاره و خاطرنشان کرد:  ٥٥ هزار نفر بیمه شده اول و بیش از ۱۱۲ هزار بیمه شده مکمل تحت پوشش داریم که طبق آخرین آمارها، مجموعا ١٦٨ هزار نفر در فارس تحت پوشش این اداره کل در بیمه اول و مکمل هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس خاطرنشان کرد: امسال دولت برای این دو بیمه ۲۶۵ میلیارد تومان اعتبار مشخص کرده است.

راهی با بیان اینکه تعدادی از جانبازان زیر ۲۵ درصد استان فارس فاقد شغل و درآمد هستند، از برقراری کمک معیشتی ویژه این گروه خبر داد و گفت: پرداخت به این دسته از جانبازان که از اسفندماه آغاز شده امسال هم تداوم خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد شهید استان فارس همچنین از استقرار و بهره برداری از سیستم یکپارچه حقوق ایثارگران طی سه ماه آینده، استقرار و بهره برداری سامانه یکپارچه احراز ایثارگری، استقرار و برقراری کمک معیشت برای جانبازان فاقد شغل، درآمد یا بیماری به عنوان بخشی از برنامه‌های امسال این اداره خبر داد.

راهی در ادامه از تداوم پرداخت حق پرستاری ویژه خانواده‌های ایثارگران، تدوین سند راهبردی گلزار منور شهدا، اجرای طرح سپاس، تعیین تکلیف موضوع ساماندهی اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان بیش از ٧٠ درصد و الکترونیکی شدن فرایند سربازی و کسر خدمت فرزندان ایثارگران و پوشش بیمه عمر، حوادث غیرمترقبه و الکترونیکی شدن خدمات بیمه، به عنوان دیگر اقدامات در دستور کار برای امسال یاد کرد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول