اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

معیارهای رئیس مجلس در تراز گام دوم انقلاب از دید ادوار تشکل‌های دانشجویی

بیش از 340 نفر از ادوار تشکل‌های دانشجویی از منتخبان مجلس یازدهم در سراسر کشور خواستند تا در انتخاب رئیس مجلس آینده، تنها معیارهای انقلابی و کارآمدی بیش‌تر مد نظر قرار گیرد.

معیارهای رئیس مجلس در تراز گام دوم انقلاب از دید ادوار تشکل‌های دانشجویی

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، بیش از 340 نفر از ادوار تشکل‌های دانشجویی طی نامه ای به نمایندگان منتخب مجلس یازدهم در سراسر کشور نوشتند: اعتقاد ما بر این است که بسیاری هزینه‌هایی که در سال‌های گذشته از جانب مجلس‌های نهم و دهم به کشور وارد شده است، به نوعی به شخص رئیس مجلس مرتبط می‌شود، از این رو به جد خواهان آن هستیم که در انتخاب رئیس مجلس آینده، تنها معیارهای انقلابی و کارآمدی بیش‌تر مد نظر قرار گیرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

نمایندگان منتخب مجلس یازدهم در سراسر کشور

سلام و رحمت؛

اکنون که حوادث انتخابات مجلس یازدهم با تمام فراز و نشیب‌ها گذشته و مردم با اعتماد به تفکر انقلابی در اکثر حوزه‌های انتخابیه‌ی سراسر کشور، نامزدهایی که شعارهای انقلابی مطرح کرده بودند را برگزیده‌اند و به زودی مجلس یازدهم وارد میدان عمل خواهد شد، ما جوانان دغدغه‌مند بر خود لازم می‌دانیم در تمامی مسائل پیش رو کمافی‌السابق تحلیل و نظر خود را به نمایندگان مردم منتقل نماییم.

ما معتقدیم انتخابات پایان خط مردم‌سالاری نیست بلکه آغاز دوران رصد و امر به معروف توسط مردم و نخبگان است و در این راستا نظرات خود را در مورد اولین و یکی از مهم‌ترین آزمون‌های پیش‌روی منتخبان مجلس یازدهم بیان می‌کنیم.

روزهای ابتدایی مجلس همیشه به تعیین ترکیب کمیسیون‌ها و هیئت رئیسه‌ی مجلس می‌گذرد و این بزنگاه در افکار عمومی و محافل نخبگان، برآیند مسیر فعالیت یک مجلس در چهارسال بعد را عیان می‌سازد. آن‌چه ما را بر آن داشته که این سیاهه را خطاب به شما به نگارش درآوریم، دغدغه‌ی عدم تکرار روند معیوب گذشته در تعیین ترکیب مجلس، علی الخصوص روند انتخاب رئیس مجلس است که در نگاه مردم و قانون اساسی کشور پیشانی و نماد قوه‌ی مقننه شناخته می‌شود. اعتقاد ما بر این است که بسیاری هزینه‌هایی که در سال‌های گذشته از جانب مجلس‌های نهم و دهم به کشور وارد شده است، به نوعی به نادرست طی شدن این روند و شخص رئیس مجلس مرتبط می‌شود. از این رو به جد خواهان آن هستیم که در انتخاب رئیس مجلس آینده، تنها معیارهای انقلابی و کارآمدی بیش‌تر مد نظر قرار گیرد.

واضح و مبرهن است که با توجه به ترکیب مجلس یازدهم که اکثریت قاطع کرسی‌ها در اختیار کسانی است که خود را انقلابی نامیده‌اند، لازم به عدول از معیارها برای مقابله با جریان غربگرا نیست و توقع می‌رود رقابتی همراه با رفاقت بین نیروهای انقلاب برای انتخاب کارآمدترین و انقلابی‌ترین رئیس مجلس ممکن رخ دهد و تحت هیچ شرایطی، هیچ مسأله‌ فرعی بر معیارها و شاخص‌های رئیس مجلس اصلح، سایه نیاندازد. از نظر ما جوانان، معیارهای ده­ گانه رئیس مجلس تراز جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب به شرح ذیل می ­باشد:

۱- تجربه کافی و تسلط کامل نسبت به فرآیندهای تقنینی و سازوکارهای درونی مجلس

۲- پایبندی به اصل اساسی "شفافیت" در خصوص عملکرد مجلس و نمایندگان، همچون آرای نمایندگان، دارایی­ها و فعالیت­های اقتصادی آن­ها، هزینه­های تبلیغاتی و...

۳- مبارزه‌ صریح و بدون هیچ خط قرمز با فساد؛ چه از درون گروه خودی باشد چه بیرون و اشتهار به فسادستیزی در افکار عمومی مردم، جوانان و نخبگان سیاسی جریان انقلاب

۴- مورد اطمینان، وثوق و اجماع بودن بین طیف‌های گوناگون جریان انقلاب و وحدت آفرینی در بدنه‌ی سیاسی کشور و مجلس

۵- گذشته‌ سیاسی و مدیریتی قابل دفاع

۶-  عدم انحراف از خط انقلاب، امام و رهبری یا سکوت غیرانقلابی در بزنگاه‌هایی چون فتنه ۸۸، برجام، لوایح مرتبط با FATF

۷- متعهد به عدم استفاده‌ سیاسی، انتخاباتی و شخصی از جایگاه ریاست مجلس به نفع خود یا اطرافیان

۸- متعهد به عمل بر مبنای خرد جمعی و رفتار طبق مر آیین‌نامه‌ی مجلس

۹- به معنای واقعی کلمه طرفدار عدالت و تقدم عدالت بر توسعه

۱۰- مدیریت بر مبنای اصول گفتمان اصیل انقلاب و میدان ندادن به تکنوکرات‌های ویران‌گر در سطح سیاست‌گذاری و تقنین

جوانان انقلاب در این بزنگاه مهم مجلس یازدهم به خوبی تک تک کنش‌های منتخبان را زیر نظر دارند و برای حفظ این مجلس بر ریل انقلاب مصمم هستند.

امید است با انتخاب انقلابی‌ترین گزینه از میان افراد مطرح برای کرسی ریاست مجلس، گام اول در بازگرداندن مجلس به شأن و جایگاه اصلی خود در پیشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامی را برداشته و راه را بر تقلیل مجلس انقلاب به سکوی پرش به دیگر قوا ببندید که ملت ایران طعم واقعی مجلس خادم ملت را چشیده و نام شما را در تاریخ از وکیل الدوله‌های سیاست باز تفکیک نمایند.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

اسامی امضا کنندگان این نامه را در ادامه مشاهده کنید:

   

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول