اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

دیدار اعضای مجمع خیرین کشور با «رضا رویگری»

اعضای هیأت مدیره مجمع خیرین کشور با حضور در منزل رضا رویگری هنرمند پیشکسوت بازیگری ، در جریان مشکلات وی قرار گرفتند.

دیدار اعضای مجمع خیرین کشور با «رضا رویگری»

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حبیب‌الله بوربور، رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور به همراه عیسی فرهادی، فرماندار تهران و رئیس هیات مدیره مجمع خیرین تهران به همراه چند نفر از اعضای هیأت مدیره مجمع خیرین کشور با حضور در منزل رضا رویگری از وی عیادت کردند و جویای احوال این هنرمند پیشکسوت در عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون شدند.

در این دیدار که در فضایی بسیار صمیمی برگزار شد، اعضای هیات مدیره مجمع خیرین کشور به گفت‌وگو با این هنرمند پیشکسوت  کشور پرداختند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسایل این ‌روزهای وی قرار گرفتند.

در این دیدار، عیسی فرهادی، رئیس هیات مدیره مجمع خیرین استان تهران ضمن تقدیر و تجلیل از فعالیت‌های ارزشمند هنری رضا رویگری، گفت: استاد رویگری در نقش کیان بسیار خوش درخشید و تصویری ماندگار از عزت، غرور، ایثار و شجاعت ایرانیان به یادگار گذاشت.

حبیب‌الله بوربور، گفت: استاد رویگری ندای انقلاب را با سرود «ایران، ایران» در گوش جهانیان طنین‌انداز کرد و این خاطره در حافظه شفاهی مردم ایران همواره خواهد ماند. محمدحسن خداوردی سریال مختارنامه را با نقش‌آفرینی پررنگ آقای کیانی، اثرگذار و فراموش نشدنی تصویر کرد.

 در ادامه بازیگر سریال مختارنامه، با ذکر خاطره‌هایی از تلخ و شیرین دوره بازی‌گری‌اش، درباره وضعیت جسمانی خود توضیح داد: چند سالی است که بیماری امانم را بریده و دیگر نمی‌توانم در عرصه بازیگری، نقشی را برعهده بگیرم و شاید بتوان گفت این روزها، روزهای سخت زندگی من است.

وی گفت بعد از ۵۰ سال فعالیت هنری، سابقه بیمه من کمتر از ۱۰ سال است و آن هم در حال حاضر قطع شده است.

رویگری علت قطع شدن بیمه‌اش را از زبان مسئول بیمه هنرمندان اینگونه بیان کرد: مسئولان بیمه هنرمندان گفتند که یادشان رفته نام مرا در لیست بیمه رد کنند. این هم از مزایای گمنامی است.

حسن حمزه‌زاده با اشاره به فهرست بلند بازیگری رویگری در نقش‌های مختلف، افزود: اصلا شایسته نیست چنین انسان هنرمندی، با این کارنامه پربار و درخشان با تنی رنجور، نگران بیمه تامین اجتماعی‌‌اش باشد.

فرهادی، فرماندار تهران وعده داد به فوریت وضعیت بیمه این هنرمند را پیگیری خواهد کرد.

حمیدرضا شاه‌حسینی، عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور، رویگری را هنرمندی تاثیرگذار دانست که در طول عمر خود توانسته است بر اندیشه و فرهنگ و هنر ایران موثر باشد.

زهرا ریاضی، پزشک متخصص اپیدمیولوژی و عضو هیات مدیره مجمع خیرین استان خراسان رضوی با اعلام اینکه بنده همیشه گوش به زنگ هستم تا هر زمانی که نیاز بود خدمت وی برسم، افزود: حاضر است تمامی مراحل درمانی این هنرمند پیشکسوت را به همراه یک تیم پزشکی در منزلش انجام دهد.

 حسین بدخشان، رئیس بیمارستان شهید مدرس نیز آمادگی کادر پزشکی بیمارستان متبوع خود را برای پیگیری آزمایشات پزشکی این هنرمند فرهیخته اعلام کرد.

علی روحی، بازرس هیات مدیره مجمع خیرین کشور گفت، رویگری یک هنرمند مردمی است و همواره در کنار مردم کشور بوده است و مردم قدرشناس و مهربان ایران، هرگز او را تنها نخواهند گذاشت.   

در حاشیه این نشست، حبیب‌الله بوربور رئیس مجمع خیرین کشور گفت، یکی از مسایل مهم و مففول مانده فرهنگی، بی‌توجهی اصحاب و صاحبان این عرصه به پیاده ‌نظام جبهه فرهنگی است و این شایسته نیست که پیش‌قراولان و پیشکسوتان عرصه هنر در دوره پایانی عمر خود این‌چنین گرفتار مسایل خورد و کلان باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول