اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اظهار نظر کارشناسان دادگستری آذربایجان شرقی درباره 21 هزار پرونده / زمان ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه 99

رئیس هیات مدیره مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان‌شرقی گفت: سال گذشته کارشناسان دادگستری استان درباره 21 هزار پرونده اظهار نظر کردند.

اظهار نظر کارشناسان دادگستری آذربایجان شرقی درباره 21 هزار پرونده / زمان ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه 99

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل عبدالهی، رئیس هیات مدیره کارشناسان رسمی دادگستری استان عصر امروز در نشست خبری اعضای هیات مدیره چهارمین دوره کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: دوره چهارم هیات مدیره مدتی است بر ما محول شده است که در این دوره ۷۰۹ کارشناس رای داده تا ۷ نفر از اعضای یک هیات مدیره را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه کارشناسان رسمی قوه قضاییه از سال تصویب برنامه سوم در قالب ماده ۱۸۷ ایجاد شد، گفت: قوه قضاییه به خاطر نیازی که به کارشناس رسمی دارد، این مجموعه را ایجاد کرد.

رئیس هیات مدیره کارشناسان رسمی دادگستری استان خاطرنشان کرد: کارشناس رسمی یک شغل محسوب نمی‌شود بلکه براساس تخصص و دانش فرد در این مجموعه و با طی مراحل قانونی اعم آزمون کتبی، مصاحبه، آموزش‌های لازم به مرحله دریافت پروانه فعالیت می‌رسد.

وی ادامه داد: یکی از تاکیدات ریاست قوه قضائیه نظارت بر کارهای کارشناسان است.

عبدالهی ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری از ۲۷ اردیبهشت شروع شده و تا دوم خرداد ادامه دارد، افزود: این آزمون به صورت غیرمتمرکز و در تمام استان‌ها برگزار خواهد شد و داوطلبان در استان خود آزمون می‌دهند.

وی ابراز کرد: ما پرونده‌ها را به مراجع قضایی ارجاع می‌دهیم از این‌رو مستند دقیق از تعداد اظهار نظرهای کارشناسی در دست نیست ولی سال گذشته ۲۱ هزار پرونده از طریق فیش‌های پرداختی اعضای مجموعه وجود داشت.

رئیس هیات مدیره مرکز کارشناسان رسمی استان گفت: اولویت اول خرید ساختمان برای مرکز کارشناسان است؛ به طوریکه یک واحد آپارتمانی ۱۰۰ متری در ولی‌عصر جنوبی داریم ولی این ساختمان کفاف فعالیت‌های ما را ندارد.

وی برگزاری آموزش‌های بازآموزی و فعالیت دوباره نشریه کارشناسان دادگستری را از اولویت‌های دیگر این دوره از هیات مدیره کارشناسان رسمی برشمرد و افزود: گسترش تعامل با دستگاه‌های استان از دیگر اولویت‌هاست و همچنین انتقال برخی کارها از تهران به خود استان و گسترش خدمات رفاهی برای همکاران است.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول