اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

رفع مشکلات شهری پلدختر نیازمند وصول مطالبات شهرداری است

شهردار پلدختر گفت: رفع مشکلات شهری در حد ایده آل نیازمند وصول مطالبات شهرداری از سایر دستگاه‌ها است.

رفع مشکلات شهری پلدختر نیازمند وصول مطالبات شهرداری است

به گزارش خبرنگار فارس از پلدختر، صمد چراغی‌پور روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان پلدختر اظهار داشت: متاسفانه سایر دستگاه‌های اجرایی مانند آب و فاضلاب، مخابرات و... برای اجرای قوانین براساس ساز و کارهای لازم با شهرداری در تعامل نیستند.

وی افزود: شهرداری می‌پذیرد که در حوزه حفاری‌ها بی‌نظمی‌هایی در سطح شهر وجود دارد اما این مسئله برمی‌گردد به عدم رعایت موازین و ساز و کارهای قانونی از سوی برخی متولیان این امر که باید اصلاح شود.

شهردار پلدختر گفت: شهرداری علیرغم این که در همه قراردادهایی که با دستگاه‌های حفار منعقد می‌کند، یک بند را به طور حتم قبل از حفاری به مراجعه شرکت حفار به راهور و ‌اخذ مجوز اختصاص می‌دهد تا علاوه بر انجام کارهای مربوط به شهرداری، مجوز ترافیکی صادر شود اما متاسفانه این بند رعایت نمی‌شود.

وی افزود: در حوزه اتفاقات ساز و کار مشخصی نیست و دستگاه حفار بدون این که به شهرداری مراجعه و ‌هماهنگی لازم را داشته باشد حفاری را انجام می‌دهد که لازم است هرگونه حفاری منوط به هماهنگی و مجوز لازم از شهرداری و پلیس راهور مصوب و قوانین اجرا شود، در غیر این صورت کار مربوطه نباید به اجرا درآید.

چراغی‌پور یادآورشد: پلدختر از حیث مسائل ترافیکی کماکان مشکلاتی دارد که در برخی نقاط نیاز به بستن تقاطع  یا باز کردن و دو طرفه کردن خیابان است که اقدام‌هایی در راستای تسهیل ترافیک انجام گرفته است.

وی افزود: شهرداری پلدختر برای رفع مشکلات ترافیکی بسیاری از برنامه‌ها را برای بررسی و بازدیدهای میدانی به راهور ارجاع می‌دهد اما متاسفانه اجرایی نمی‌شود و لازم است در این رابطه کارگروهی با مدیریت نماینده فرماندار پلدختر تشکیل شود.

شهردار پلدختر گفت: با راه اندازی این کارگروه قبل از برگزاری جلسه شورای ترافیک در زمینه حفاری‌ها، بی‌نظمی‌ها، نصب تابلو، سرعتکا و ... و اخذ مجوز بازدیدها انجام و نتیجه به تصویب شورا می‌رسد.

وی افزود: آسیب هایی که در جریان سیل بر اثر تردد کامیون ها و ماشین آلات سنگین در بعضی از نقاط در سطح شهر پلدختر ایجاد شده نیاز به احیای مجدد دارند.

چراغی پور، به بحث روشنایی معابر اشاره کرد و یادآورشد: شهر پلدختر به شدت تاریک است و بخشی از این تاریکی به اقدام‌های شرکت توزیع برق بر می‌گردد که باید لامپ و چراغ به اندازه کافی به ویژه در نقاط حساس‌تر نصب شود.

وی افزود:شهرداری بخشی از نصب روشنایی تزئیناتی را در سطح شهر اجرا کرده و مابقی برنامه در این رابطه را در طول دو، سه ماه آینده انجام می‌دهد.

شهردار پلدختر گفت: ورودی شمالی این شهرعلی رغم این که کارهای عمرانی در این نقطه در حال اجر است، به شدت تاریک است و شرکت سامان محیط به عنوان مجری طرح عمرانی رعایت تدابیر ایمنی را نمی‌کند و پیمانکار پارک صخره‌ای در این نقطه مشغول کار است، بنابراین ضرورت دارد هر چه سریعتر روشنایی این منطقه تامین شود.

وی افزود: شهرداری پلدختر در ورودی شمالی شهر در بازسازی و توسعه پارک صخره‌ای اقدام‌هایی در زمینه نصب لامپ‌های تزیینی و زیبا سازی انجام می‌دهد.

چراغی پور یادآورشد: قبل از سیل دو خیابان ساحلی با عرض مناسب بخشی از بار ترافیکی شهر را هدایت می‌کرد و‌ مردم برای ورزش عمومی از این مسیرها استفاده می‌کردند، اما متاسفانه به ویژه در ضلع غربی این فضاها در جریان سیل از بین رفت که لازم است، جهت تقسیم ترافیک در خیابان‌های اصلی و ساحلی تعبیه شود.

وی افزود: بنابراین ضرورت دارد جلسه‌هایی با حضور فرماندار و مدیران استانی جهت تعیین تکلیف تعبیه خیابان ساحلی پلدختر برگزار شود تا در آینده خیابان‌های معلم و مطهری شهر پاسخگوی حجم ترافیک این بخش باشد.

شهردار پلدختر گفت: شهرداری در نظر دارد بلوار امام (ره) در خیابان اصلی راجهت  اصلاح با سنگفرش مرمت کند تا تقاطع‌ها نیز ساماندهی شوند که در این رابطه پس از بازدید دبیر شورای ترافیک استان طرحی به شهرداری ابلاغ شد اما شهرداری به شکل دیگر قصد اجرای آن را دارد و لازم است این موضوع در راستای تصمیم گیری نهایی و تبعیت از خرد جمعی در جلسه‌ها مصوب و تصمیم گیری شود.

وی افزود: شهرداری یک دستگاه خدمات رسان و نهاد عمومی غیردولتی است و زمانی تکالیف و وظایف خود را انجام می‌دهد که در مقابل آن آنچه قانونگذار پیش بینی کرده از نظر درآمد و هزینه ورودی داشته باشد.

چراغی‌پور یادآورشد: شهرداری پلدختر برای رفع نواقص و مشکلات نیازمند عمل به تعهدات دستگاه‌ها دارد، به طور مثال هم اکنون این شهرداری تنها از شرکت مخابرات طی سه سال اخیر بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان طلب دارد که وصول نمی‌شود.

وی افزود: این میزان دارایی و طلب شهرداری به دلیل بالا رفتن تورم و گرانی دارد بی ارزش می‌شود و هزینه‌های اجرایی گران می‌شود در حالی که طلب شهرداری راکد مانده، بنابراین اگر شهرداری برای اصلاح خرابی‌ها منتظر وصول مطالبات طبق توافق‌ها از دستگاه‌ها می‌ماند هم اکنون شهر مخروبه‌ای بیش نبود.

شهردار پلدختر گفت: شهرداری به جهت این که نمی‌تواند به مطالبات خود از دستگاه‌ها برسد از محل حقوق کارمند، کارگر و منابع جاری حفاری‌های شرکت خدمات رسان  مانند آب و فاضلاب را ساماندهی کرد، به همین دلیل هم اکنون تمام حفاری‌های سطح شهر به ناچار تعطیل شده است.

وی با بیان این که ،منابع مالی می‌تواند رافع مشکلات باشد، افزود: شهرداری پلدختر علی‌رغم کمبودها و تنگناهای مالی از طریق عقب انداختن حقوق پرسنل و منابع جاری به رفع و رجوع مشکلات سطح شهر می‌پردازد اما رفع کامل مشکلات مستلزم انجام تکالیف سایر دستگاه‌های اجرایی در حق شهرداری است.

چراغی‌پور یادآورشد: راهور مبلغ 80 میلیون تومان به شهرداری بدهی دارد که برای نصب تابلوها، علایم راهنمایی و رانندگی و خط کشی نیاز به منابع مالی است در حالی که از این مبلغ تنها 20 میلیون تومان به صورت نقدی وصول شده که بخشی از آن نیز به صورت اوراق است و هیچ پیمانکاری با این مبلغ اندک کار را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول