اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

مهلت پذیره‌نویسی صندوق واسطه‌گری مالی یکم تا فردا تمدید شد

معاون امور بیمه و بانک وزیر اقتصاد گفت: مهلت پذیره‌نویسی واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی یکم تا فردا اول خرداد 99 تمدید شد.

مهلت پذیره‌نویسی صندوق واسطه‌گری مالی یکم تا فردا تمدید شد

به گزارش خبرگزاری فارس، عباس معمارنژاد معاون امور بیمه و بانک و شرکتهای دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در برنامه زنده شبکه خبر اعلام کرد: مهلت پذیره‌نویسی واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی یکم تا فردا اول خرداد 99 تمدید شد.

صندوق واسطه‌گری مالی یکم متشکل از سهام 5 شرکت مهم دولتی شامل سه بانک ملت، ‌تجارت و صادرات و دو شرکت بیمه البرز و اتکایی امین است که هر واحد این صندوق به مبلغ 10 هزار تومان است و به هر دارنده کد ملی ایرانی از حداقل یک واحد 10 هزار تومان تا سقف 200 واحد یعنی 2 میلیون تومان واگذار می‌شود.

به گفته وی ارزش روز هر واحد از این صندوق حد اقل 17 هزار تومان است یعنی خرید هر واحد 60 تا 70 درصد سود دارد و این واحدها از یک ماه آینده قابل فروش خواهد بود.

معمارنژاد گفت: برای ثبت نام واحدهای صندوق دارایکم نیازی به کد بورسی نیست و از درگاه الکترونیکی 14 بانک و یا به روش حضوری داخل شعبه امکان خرید این واحدها وجود دارد.

دولت قصد دارد، باقیمانده سهام خود در این 5 شرکت را که به ارزش حدود 24 هزار میلیارد تومان است را با تخفیف 20 تا 30 درصد به مردم واگذار کند.

معاون وزیر اقتصاد این را هم گفت: واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی یکم از اول تیر ماه 99 قابل معامله خواهد شد.

وی گفت: مدیریت صندوق واسطه‌گری مالی بر عهده یک مدیرحرفه‌ای است و برای بازارگردانی سهام این صندوق 10 هزار و 50 میلیارد تومان در نظر گرفته شده تا اگر کسی خواست واحد سرمایه‌گذاری را بفروشد و مشتری نداشت، خود صندوق خریداری کند یا زمانی که قیمت افت می‌کند، واحدهای بازار را جمع‌آوری و بازارگردانی کند.

معمارنژاد گفت: دولت می‌توانست واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی را به شکل بلوکی واگذار کند و یک نفر از سود آن منتفع شود، اما برای هر کد ملی تا سقف 2 میلیون تومان سهمیه در نظر گرفت تا عامه مردم از این تخفیف دولت برخوردار شوند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول