اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بخش عمده‌ای از دارایی‌های سازمان همیاری شهرداری‌ها بلوکه است

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی گفت: بالغ‌بر ۲ هزار میلیارد تومان دارایی‌های این سازمان بوده که بخش عمده‌ای از آن بلوکه است و باید آزادسازی شود تا در راستای جهش تولید در حوزه‌های جاری کشور استفاده شود.

بخش عمده‌ای از دارایی‌های سازمان همیاری شهرداری‌ها بلوکه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، میثم کرمانی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی شهرداران شهرهای حوزه شمال خراسان رضوی در سالن اجتماعات شهدای دولت فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: اولویت سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی توجه به مساله شهرداری‌ها بوده و علاوه بر اینکه سهم پروژه‌ها با شهرداری مشهد افزایش ۲.۵ برابری پیداکرده این سهم با شهرداری‌های دیگر استان تا ۱۵ درصد افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی با اشاره به فعالیت ۲۴ شرکت و عضویت ۷۸ شهرداری در این سازمان افزود: بالغ‌بر ۲ هزار میلیارد تومان دارایی‌های این سازمان بوده که بخش عمده‌ای از آن بلوکه است و باید جاری شود تا در راستای جهش تولید در حوزه‌های جاری کشور استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه باید شهرداری‌ها از سازمان همیاری مطالبه گری داشته باشند که این مساله تاکنون به وجود نیامده است، بیان کرد: شهرداری‌ها باید بپرسند که چرا سود سهام طی ۳۰ سال گذشته به آنان داده نشده است؛ امسال برای اولین بار سود سهام میان شهرداری‌ها تقسیم خواهد شد.

کرمانی یادآور شد: بدهی‌های شهرداری مشهد به این سازمان بالاتر از مجموع مطالبات سازمان همیاری شهرداری‌های استان از دیگر شهرداری‌ها است که این بدهی‌ها در حال حاضر به‌صورت اندک‌اندک در حال پرداخت هست.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی با اشاره به آموزش یک هزار و ۶۳ نفر در حوزه دیجیتال مارکتینگ بیان کرد: سالم و اقتصادی بودن از اصول اصلی برای موفقیت در یک پروژه بوده که برای اولین بار تمام کارشناسان حوزه دیجیتال مارکتینگ دور هم جمع شده و تا پایان تیرماه استارت این موضوع در استان زده خواهد شد تا این برنامه برای تمام شهرداری‌ها راه‌اندازی شود.

قوانین و مقررات در حوزه سرمایه‌گذاری باید شفاف‌سازی شود

فرماندار قوچان نیز در این جلسه یکی از مهم‌ترین مباحث و مشکلات اساسی شهرداری‌ها را منابع مالی دانست و اظهار کرد: باید مجموعه‌هایی مثل سازمان همیاری‌ها وارد میدان شده و در حوزه‌هایی همچون مشاوره منابع مالی و ارتباطات سازمانی به شهرداری‌ها کمک کند.

هادی رجایی نیا بابیان اینکه شهرداری‌ها تجارب موفق و ناموفقی داشته و از توانمندی و ظرفیت‌های بالقوه برخوردار هستند، افزود: اگر ارتباط بین شهرداری‌ها متصل شود قطعاً می‌توانند با تولید ظرفیت بسیاری از کمبودها را جبران نمایند.

وی با اشاره به روبرو بودن شهرداری‌ها با مشکلات جدی در زمینه قوانین و مقررات بیان کرد: سازمان همیاری شهرداری‌ها باید دلسوزی بیشتری در این زمینه داشته باشند و پیشنهاد‌های سازنده‌ای برای روان‌سازی قوانین به حوزه‌های بالادستی ارائه دهند.

فرماندار قوچان با یادآوری اینکه آثار تاریخی فراوانی در شهرها مختلف وجود دارد که می‌تواند به نقطه قوت و منبع درآمدی پایداری تبدیل شود ، افزود: به دلیل توان ضعیف تملک در حوزه دولتی و شهرداری‌ها این آثار به یک معضل تبدیل و هزینه‌ساز شده است که باید دقت نظر ویژه‌ای در این زمینه کرد.

وی با گلایه از کمتر دیده شدن کمیسیون‌های سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها افزود: سازمان همیاری باید ورود جدی نیز در این زمینه داشته و قوانین و مقررات در حوزه سرمایه‌گذاری را شفاف‌سازی شود زیرا گاهی اوقات به دلیل همین عدم شفافیت شهرداری‌ها ترس از ورود به حوزه سرمایه‌گذاری دارند.

رجایی نیا بابیان اینکه سازمان‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری تنها در شهرداری‌های بزرگ وجود داشته درصورتی‌که از این پتانسیل در شهرداری‌های دیگر نیز استفاده شود، گفت: سازمان همیاری شهرداری‌ها می‌تواند به شهرداری‌های سطح استان در ساماندهی ورودی و خروجی شهرها و جذب سرمایه‌گذار کمک کند.

وی یادآور شد: شهرداری مشهد از منابع، ظرفیت‌های اختصاصی و بالقوه برخوردار بوده که باید مسوولیت اجتماعی این شهرداری در مقابل دیگر شهرداری‌های خراسان رضوی به‌صورت غیرمستقیم افزایش پیدا کند زیرا اگر شهرداری‌ها ضعیف باشند مهاجرت به شهرداری بزرگ افزایش ‌یافته و آسیب‌های جدی و حاشیه‌نشینی را به وجود می‌آورند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول