اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

انبارهای کالا در گنبدکاووس صحت‌سنجی می‌شوند

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار گنبدکاووس با اشاره به لزوم برخورد جدی با محتکران به ویژه در شرایط فعلی کشور، گفت: انبارهای کالا در گنبدکاووس صحت‌سنجی و فعال و غیرفعال بودن آنها نیز مشخص می‌شود.

انبارهای کالا در گنبدکاووس صحت‌سنجی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، شرایط سخت اقتصادی کشور که معلول تحریم‌های ظالمانه دشمنان مردم و انقلاب اسلامی ما، برخی بی‌تدبیری‌ها در تصمیم‌گیری و اجرای سیاست‌های اصولی کشور و همچنین برخی سودجویی‌های افرادی معدود اما طماع است امروز بیش از هر زمانی نیازمند حمایت از تولید و تحقق شعار سال یعنی جهش تولید است.

یکی از مهم‌ترین راهکارهای تحقق این مهم مبارزه جدی با قاچاق کالاست که به همین منظور ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور و استان‌ها و به موازات آن در شهرستان‌ها تشکیل شده و با حضور متولیان این امر یعنی دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی، قضایی، نظارتی و انتظامی برگزار می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار گنبدکاووس بعد از ظهر  امروز در جمع مدیران اقتصادی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه قاچاق کالا یکی از مهم‌ترین عوامل مخرب تولید ملی است، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها و نهادها وظیفه دارند به ویژه در سالی که به «جهش تولید» نامگذاری شده است موضوع مبارزه با قاچاق را جدی گرفته و با توجه به مرزی بودن شهرستان و استان گلستان اقدامات لازم پیشگیرانه را انجام دهند.

فرزانه جعفری با بیان اینکه حمایت از مصرف‌کننده باید در اولویت اقدامات ما قرار بگیرد، افزود: شیوه‌نامه حمایت از مصرف‌کننده که به تازگی نیز مورد بازنگری قرار گرفته باید به صورت دقیق و با رویکرد پیشگیری از وقوع تخلف و مقابله با تخلفات به وسیله اداره صمت و سایر ارگان‌های مسوول پیگیری و اجرایی شود.

وی با تاکید بر لزوم صحت‌سنجی وجود و عدم انبارهای کالا در سطح شهرستان، خاطرنشان کرد: علاوه بر صحت‌سنجی وجود این انبارها باید دقت لازم درباره فعال یا عدم فعال بودن آنها نیز صورت بگیرد و دقیقا با سامانه جامع انبارها مطابقت داده شود.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار گنبدکاووس با اشاره به ضرورت بازرسی از انبارهای پربار در سطح شهرستان، ادامه داد: باید نظارت‌ها بر صدور بارنامه‌ها و ردیابی و تخلیه بار در انبارها نیز به صورت کامل صورت بگیرد تا تمامی انبارهای پیدا و پنهان در چتر نظارتی قرار بگیرند.

جعفری با بیان اینکه وجود بزرگترین میدان دام کشور در شهرستان گنبدکاووس وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به نوسان و افزایش قیمت دام زنده و گوشت زمینه قاچاق دام در این فضا وجود دارد که باید با دقت و درخواست ارائه مجوزهای لازم از دامپزشکی و مراجع ذیصلاح تمامی محموله‌های دامی بررسی شوند.

* رشد 100 درصدی کشف کالای قاچاق در دو ماهه ابتدای سال

رئیس پلیس آگاهی منطقه انتظامی گنبدکاووس نیز در این نشست با اشاره به اینکه در طی سال گشت‌های متناوب و متداومی را به همراه اداره صمت، میراث فرهنگی، شرکت نفت و شبکه بهداشت و درمان داشته‌ایم، اضافه کرد: در همین دو ماه اخیر بالغ بر ۴۱۲ میلیون ریال کالای قاچاق کشف کرده‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ریالی با افزایش ۱۰۰ درصدی رو به رو شده است.

آتش‌افروز با بیان اینکه طبق قانون اقلام کشف شده باید به مرکز تجمیع و فروش املاک‌تملیکی منتقل شده و پس از بررسی قضایی نسبت به آن تصمیم‌گیری شود، افزود: متاسفانه به دلیل بُعد مسافت و سختی جابه‌جایی اقلام مکشوفه عمدتا این اقلام در ستاد انتظامی و یا پلیس آگاهی تجمیع می‌شود که کار بسیار سختی را برای ما رقم می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد با ایجاد یک مرکز نگهداری موقت و یا دائم در گنبدکاووس می‌توان این مشکل را حل کرد، گفت: امیدواریم با مساعدت دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و نظارتی بتوانیم این مهم را محقق کرده و بر کیفیت مبارزه با قاچاق کالا بیفزائیم.

* کشف 1500 لیتر بنزین قاچاق در گنبدکاووس

رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گنبدکاووس در این جلسه با اشاره به اینکه این شرکت تنها متولی تعیین قیمت و ارزش‌گذاری مواد نفتی کشف شده و تعیین نوع آن هستند، تاکید کرد: نحوه مقابله و یا کشف این مواد از عهده رسالت‌های ما خارج است.

قزلسفلو با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ بالغ بر یک هزار و ۵۰۴ لیتر بنزین موتور قاچاق توسط ضابطان قضایی در گنبدکاووس کشف شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این ۳۳ هزار لیتر نفت سفید و بالغ بر ۳۲۰ لیتر گازوئیل نیز در این مدت در سطح شهرستان گنبدکاووس به عنوان کالای قاچاق کشف شده است.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول