اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  غرب از نگاه غرب

نیویورک؛ سلاخ خانه هایی به نام خانه های سالمندان

بر اساس ارقام اعلام شده از سوی اداره سلامت نیویورک، شمار قربانیان کووید19 در خانه های سالمندان نیویورک تا روز یکشنبه به 5601 تن رسیده که بخش عمده ای از مجموع جانباختگان کووید19 در این ایالت را به خود اختصاص داده اند.

نیویورک؛ سلاخ خانه هایی به نام خانه های سالمندان

گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: اندرو کومو فرماندار نیویورک به دلیل آنچه که منتقدان آن را «رسیدگی وحشتناک» به همه گیری کووید19 در خانه های سالمندان این ایالت می نامند آماج حمله قرار گرفته است.
 بر اساس ارقام اعلام شده از سوی اداره سلامت نیویورک، شمار قربانیان کووید19 در خانه های سالمندان نیویورک تا روز یکشنبه به 5601 تن رسیده که بخش عمده ای از مجموع جانباختگان کووید19 در این ایالت را به خود اختصاص داده اند.
کاتلین کول پرستاری که مادر 89 ساله اش بعد از  ابتلا به کووید19 در یکی از خانه های سالمندان جان خود را از دست داده می گوید: «کل این قضیه از سوی تمام افراد در ارتباط با خانه های سالمندان به شکل وحشتناکی رسیدگی شده است.... این خانه ها اکنون به سلاخ خانه تبدیل شده اند.»
منتقدین می گویند افزایش شدید مرگ و میرها در خانه های سالمندان این ایالت را باید در دستوری ردگیری کرد که کومو در ماه مارس صادر کرد که طی آن خانه های سالمندان را ملزم می کرد تا بیماران مبتلا به کرونا را که به تازگی ترخیص شده بودند، بدون ملزم کردن آنها به انجام آزمایش های بیشتر پذیرش کنند.
این سیاست شبیه سیاست هایی بود که در نیوجرسی، ماساچوست و کالیفرنیا نیز با هدف کمک به  خالی شدن تخت های بیمارستانی به شدت مورد نیاز برای بیماران بدحال تر اتخاذ شده بود.
با این حال این دستور کومو موجب انتقادات شدیدی از سوی صنعت خانه های سالمندان، کارکنان آنها و خانواده های مربوطه و نیز برخی متخصصان برجسته بهداشت عمومی گردید.
دیوید گرابوسکی استاد سیاستگذاری بهداشتی در دانشکده پزشکی هاروارد در مصاحبه ای با ان بی سی گفته بود: «خانه های سالمندان برای دورنگه داشتن ویروس از حریم خود سخت تلاش می کنند، ولی اکنون آنها در حال پذیرش بیماران جدیدی هستند که تست کرونای آنها مثبت اعلام شده است؟»
کومو هنگام اعلام این دستور اشاره کرد که خانه های سالمندان و تاسیسات مرتبط نمی توانند با این دستور جدید مخالفت کنند. او گفت: «آنها حق اعتراض ندارند. این  یک قانون و مقررات است و آنها باید از آن پیروی کنند.»
الاین مازوتا پرستاری که مادرش ماه گذشته مشکوک به ابتلا به کرونا در خانه سالمندان لایند آیند جان باخته است می گوید: «نحوه به اجرا گذاشته شدن این قانون از سوی ایالت کاملا غیرمسئولانه است.» او می افزاید که مقامات نباید بیماران را دوباره به خانه های سالمندان پس می فرستادند.
مطالعاتی که قبلا انجام شده بودند تاکید داشتند که سالمندان و نیز سایر کسانی که مشکلات سیستم ایمنی دارند، بیشتر در معرض ابتلا به عفونت های کشنده ویروس کرونا هستند.
ریچارد مالوت مدیر اجرایی ائتلاف مجامع مراقبت های دراز مدت در نیویورک در مصاحبه ای با باکز کانتی کوریر تایمز می گوید: «صدور یک دستور مبنی بر الزام خانه های سالمندان به پذیرش بیماران مبتلا به کووید19 عده بسیار زیادی را در معرض خطر کشنده قرار می دهد.»
مالوت می افزاید: «ما تاسیساتی را می شناسیم که با مشکلات کنترل عفونت دست به گریبانند، تاسیساتی را می شناسیم که دچار کمبود پرسنل هستند، به این ترتیب فکر می کنید چه اتفاقی می افتد وقتی کارکنان برای مراقبت از این بیماران زیر فشار بیشتری قرار می گیرند؟»
کومو در یک کنفرانس مطبوعاتی اشاره کرد که بیمارستان های این ایالت اکنون از ترخیص بیماران سالمند و فرستادن آنها به خانه های سالمندان منع شده اند، مگر آنکه تست کرونای این بیماران منفی اعلام شود.
کومو در طول کنفرانس 10 می خود گفته بود: «ما اصلا قصد نداریم کسی را که تست او مثبت است بعد از  ترخیص از بیمارستان به خانه سالمندان بفرستیم.»
کومو تاکید کرده بود در صورتی که خانه های سالمندان «قادر به تامین درمان لازم و پشتیبانی مناسب از سالمندی که در حال بهبودی است نباشند، آن شخص باید به سیستم مراقبتی ایالت ارجاع شود.» فرماندار اخیرا اشاره کرده بود که اکنون تخت های بیمارستانی خالی فراوانی برای پذیرش چنین بیمارانی در اختیار داریم.
کومو گفته بود: «اولویت شماره یک ما محافظت از افراد حاضر در خانه های سالمندان است. کووید 19 در این خانه هاست که تغذیه می شود.»
کومو همچنین از آمادگی برای آزمایش کسانی که در خانه های سالمندان ایالت کار می کنند خبر داده و اشاره کرده بود که کارکنان خانه های سالمندان اکنون هر هفته ملزم به انجام دو تست تشخیصی برای کنترل ویروس کرونا هستند.
 سخنان اخیر کومو مورد استقبال گرم  گروه های مختلف این صنعت قرار گرفته که  با دستور قبلی او به شدت مخالف بودند.
استفن هانس رئیس و مدیر عامل انجمن تاسیسات سلامت ایالت نیویورک و مرکز  زندگی با کمک دیگران که تاسیسات مراقبت های دراز مدت را نمایندگی می کنند می گوید: «ما قدردان این هستیم که بیمارستان ها به منظور حفاظت بیشتر از ساکنان و کارکنانمان  دیگر بیماران جدیدی را تست آنها مثبت است یا مشکوک به ابتلا به کووید19 هستند ترخیص نمی کنند و به خانه های سالمندان نمی فرستند.» هانس می گوید که سخنان کومو تایید کننده همان نگرانی هایی است که خانه های سالمندان ایالت ابراز کرده بودند.
بر اساس داده های اداره بهداشت ایالت نیویورک، در هنگام تهیه این گزارش شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در ایالت نیویورک 352845 نفر و تعداد جانباختگان 22182 نفر رسیده است.
نویسنده: مایکل الکساندر (Michael Alexander) روزنامه نگار
منبع: https://b2n.ir/269919

انتهای پیام. 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول