اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت «کمک مومنانه»/ جوانان ایران‌زمین میدان‌دار «همدلی و مواسات» در روزهای آخر رمضان

فرزندان نسل سومی و چهارمی انقلاب، در آخرین روزهای رمضان المبارک، همچنان میدان‌دار محبت و مهربانی در رزمایش «کمک مومنانه» هستند.

روایت «کمک مومنانه»/ جوانان ایران‌زمین میدان‌دار «همدلی و مواسات» در روزهای آخر رمضان

خبرگزاری فارس، سردبیری استان‌ها – در روزها و شب‌های باقیمانده از ماه ضیافت الهی و در حالی که کم کم سفره میهمانی ویژه خداوند جمع می‌شود، بندگان خداوند هم همچنان چراغ رزمایش «کمک مومنانه» را در سراسر کشور روشن نگه داشته‌اند.

در این رزمایش که بعد از سخنان مقام معظم رهبری در نیمه شعبان امسال، چارچوب و محورهای آن طراحی و از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده است، با هماهنگی و راهبری سازمان بسیج مستضعفین، تاکنون طی دو تا سه مرحله، دهها میلیون بسته معیشتی به خانوارهای آسیب‌دیده از شرایط اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا اهدا شده است و این مسابقه همدلی و مواسات، تا عید سعید فطر همچنان ادامه دارد.

طی شبانه‌روز گذشته نیز در بسیاری از استان‌های کشور، گروه‌های مردمی به همراه نهادهای انقلابی، اقدام به جمع‌آوری، بسته‌بندی و توزیع اقلام معیشتی ضروری در مناطق محروم و کمتر برخوردار کرده‌اند.

توزیع 17 میلیارد و 165 میلیون تومان امکانات بهداشتی و معیشتی در پویش «به توان ما»

به گفته مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، از ابتدای ماه مبارک رمضان در اجرای پویش ملی «به توان ما»، حدود 17 میلیارد و 165 میلیون تومان امکانات بهداشتی و دیگر نیازهای اقشار محروم در سطح کشور تامین و توزیع شده است.

حجت‌الاسلام مجید باباخانی این خبر را دیروز چهارشنبه، در سفر به استان هرمزگان و در دیدار با امام جمعه بندرعباس اعلام کرده است.

اهالی دارالعباده همچنان پای کار همدلی

در شهر ابرکوه و هم‌گام با دیگر شهرهای استان «دارالعباده» یزد، گروه ورزشی و سرگرمی «عروج» با همکاری هیئت محبان حضرت علی‌ اکبر (ع) و منتظران موعود، موسسه ره‌آورد پویایی و پایگاه مقاومت ولی‌عصر (عج) مسجد صاحب‌الزمان، تعداد هزار و ۵۰۰ بسته غذای گرم جهت افطاری در بین خانواده‌های نیازمند ابرکوه توزیع کردند.

 

در استان گیلان و در ادامه همدلی و مواسات مردمان این دیار، از روز گذشته چهار هزار و ۵۹۶ بسته معیشتی با همت سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان در بین خانواده‌های آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا در استان گیلان توزیع شد.

در همین زمینه، عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد استان گیلان نیز با اشاره به اینکه در ایام رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه مردم به تنهایی مبلغ ۲۴ میلیارد تومان، مردم به قرارگاه رزمایش کمک کرده اند، بیان کرد: این روش و کمک‌های این‌چنینی نشانه نگاه زیبای مردم به بحث کمک‌رسانی عبادت است.

بیش از 7800 بسته معیشتی و بهداشتی بین خانواده‌های نیازمند سقز

دراستان کردستان هم که مردمانش همواره به صفاتی همچون سخاوت و جوانمردی معروف بوده‌اند، هر روز در شهری و منطقه‌ای، رزمایش همدلی مومنانه ادامه دارد.

روز گذشته رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز اعلام کرد که 7 هزار و ۸۶۰ بسته معیشتی، بهداشتی و غذای گرم بین نیازمندان این شهرستان در ایام ماه مبارک رمضان و در طول دوران شیوع کرونا توزیع شده است.

وی  با بیان اینکه ارزش ریالی بسته‌های معیشتی بین ۲ تا ۳ میلیون ریال برآورد شده است، یادآور شد: این بسته‌ها شامل برنج، روغن رب، حبوبات، ماکارونی، قند و شکر و دیگر اقلام غذایی است.

بسیجیان سرخه؛ از جهاد در تولید تا کمک مؤمنانه

جای جای استان سمنان هم همچنان شاهد همت مردم به ویژه جوانان در دستگیری از مستمندان و مستضعفان است؛ از جمله همت جهادی بسیجیان سرخه.

سرهنگ «مرتضی عبداللهی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه بخشی از تلاش‌های بسیجیان این شهرستان را در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا تشریح کرده و می‌گوید: گروه‌های جهادی از تولید ملزومات بهداشتی تا مشارکت در رزمایش کمک مؤمنانه در این ایام با تمام قوا در میدان بوده‌اند.

 

 

دانشجویان بسیجی در سومین گام کمک مؤمنانه

دانشجویان بسیجی قزوین، در سومین مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه و آستانهٔ عید فطر بسته‌های غذایی را میان خانواده‌هایی که از پیش شناسایی شده‌اند توزیع می‌کنند. دانشجویان بسیجی تاکنون بیش از ۵ هزار بسته غذایی را توزیع کرده‌اند. در مرحله سوم نیز قرار است ۲۵۰۰ بسته غذایی توزیع شود.

 

کمک 510 میلیارد ریالی خیرین آذربایجان شرقی برای مبارزه با کرونا

اهالی آذربایجان هم همچنان میدان همدلی و کمک مومنانه را شلوغ نگه داشته‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی، امروز در اولین جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد استان در سال 1399، با قدردانی از فعالیت های چشمگیر سازمان های مردم نهاد استان در مبارزه با بیماری کرونا، اظهار داشت: بر اساس برآوردها، تاکنون بیش از 510 میلیارد ریال توسط خیران، سازمان های مردم نهاد، تشکل های مردمی و گروه های جهادی برای مقابله با پیامدهای کرونا هزینه شده است.

بسته معیشتی متفاوت دانشجویان جهادگر کاشانی

در میان شهرهای مختلف استان اصفهان که در یک ماه اخیر پای کار رزمایش همدلی و مواسات بوده‌اند، این بار گروهی از دانشجویان کاشانی در کنار توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان، اقدام به یک حرکت ابتکاری کرده‌اند.

جواد پورپیرعلی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، گروه جهادی شهید حججی بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان فعالیت خود را آغاز کردند.

مسؤول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان ادامه داد: اقدامات در چند فاز تا به امروز ادامه پیدا کرده، در ابتدا بحث کلاس‌های آموزشی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بود که دانشجویان جهادی خودشان نسبت به مواجه با بیماری توجیه باشند.

 

وی به این اقدام ابتکاری هم اشاره کرد و گفت: با توجه به کمکی که سایر ارگان‌ها نیز در بحث بسته‌های معیشتی داشته اند، سعی کردیم به خلأ فرهنگی موجود برای خانواده‌های نیازمند هم بپردازیم، به همین دلیل ۱۴۰ بسته فرهنگی همراه با بسته‌های معیشتی، شامل کتاب‌های دفاع مقدس، لوازم‌التحریر، کتاب داستان، لوح فشرده آموزشی احکام و ... برای مخاطب کودک و نوجوان توزیع شدند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول