اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

محکومیت 14 میلیاردی قاچاقچیان در گنبدکاووس

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به تشکیل 288 فقره پرونده قاچاق کالا در این شهرستان در سال گذشته، گفت: قاچاقچیان این پرونده‌ها به حدود 14 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

محکومیت 14 میلیاردی قاچاقچیان در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس،  محمودرضا دنکوب صبح امروز در جمع خبرنگاران و اهالی رسانه با اشاره به نامگذاری سال جای به نام جهش تولید، اظهار کرد: این نامگذاری عملا کار دستگاه‌های نظارتی را مضاعف کرده و همه ما را برای تحقق آن بیش از گذشته مسوول و پاسخگو کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی در راستای اهداف سازمانی خود اهداف و عملکرد جدیدی را تعریف کرده است، افزود: در این راستا توجه ویژه به حمایت از تولید داخلی و برخورد جدی با قاچاق کالا از مهم‌ترین رویکردهای غیرقابل چشم پوشی ماست.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه براساس ماده ۴۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا، ضابطان قضایی موظف هستند ظرف ۴۸ ساعت پس از کشف کالای قاچاق برای بررسی، انطباق با ضمائم و مدارک ارائه شده از سوی مالک به دادگستری یا اداره تعزیرات و نهایتا بلافاصله به مرکز تجمیع و فروش املاک تملیکی منتقل شوند.

دنکوب با اشاره به اینکه به دلیل کمبود فضای فیزیکی، گستردگی حوزه جغرافیایی شرق استان به ویژه از گمرک مرز تا مراکز شهرستان‌ها و فقدان وسائل نقلیه کافی و مناسب برای حمل برخی از کالاها عملا مشکلاتی برای ضابطان قضایی در تحویل به موقع کالا رخ می دهد، خاطرنشان کرد: نیازمند یک مکان نگهداری کالا به صورت موقت در سطح شهرستان گنبدکاووس و شرق استان گلستان هستیم.

وی با تقدیر از همکاری و انجام وظیفه پرسنل انتظامی و هنگ مرزی اترک گنبدکاووس، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۲۸۸ فقره پرونده وارد اداره تعزیرات حکومتی شد که میزان محکومیت متخلفان بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بوده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه عمده پرونده‌ها مربوط به حمل و نگهداری غیرقانونی کالاهایی همچون نفت و فرآورده‌های نفتی، انواع دارو، لوازم آرایشی، لوازم خانگی، موتورسیکلت‌های سنگین، دتسگاه ماینر، گوشی، سیگار و تنباکو بوده است، گفت: در دو ماهه اخیر در سال ۱۳۹۹ نیز ۳۷ فقره پرونده به تعزیرات وارد شده است که ۲۷ فقره به صدور حکم منجر شده و ۱۰ پرونده نیز در حال بررسی است.

دنکوب عمده تخلفات و قاچاق در این دو ماهه را نیز حمل و نگهداری کالاهایی همچون قارچ ترافل، گوشی، کولر و اسپلیت، چوب و فرآورده‌های نفتی عنوان کرد و افزود: میزان محکومیت و جزای نقدی متخلفان در این پرونده‌ها نیز بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول