اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

«کرونا» 25 هزار کارگر ساختمانی در کرمانشاه را بیکار کرد/ به دنبال رونق صنعت ساختمان هستیم

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: 25 هزار کارگر ساختمانی در پی شیوع کرونا ویروس شغل خود را در استان از دست داده‌اند که خیلی از آن‌ها شناسنامه کاری ندارند.

«کرونا» 25 هزار کارگر ساختمانی در کرمانشاه را بیکار کرد/ به دنبال رونق صنعت ساختمان هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مهرداد سالاری امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: ویروس کرونا چند ماهی است که گریبانگیر مردم شده که متاسفانه فعالیت‌های ساختمانی را تا حدی قابل ملاحظه‌ای کم کرده است.

وی ادامه داد: 25 هزار کارگر ساختمانی در پی شیوع این ویروس منحوس شغل خود را در استان از دست داده‌اند که خیلی از آن‌ها شناسنامه کاری ندارند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: یک‌سری از این کارگران کارت مهارت کارگری دارند و بیمه هستند و یک‌سری دیگر فاقد کارت هستند که برای شناسایی آن‌ها از طریق اتحادیه کارگری کارهایی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از کارگران بسته‌های حمایتی و معیشتی گرفته و کسانی که در سایت وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام کرده‌اند در صورتی که براساس پالایش‌های صورت گرفته اگر واجدالشرایط تشخیص داده شوند، می‌توانند از مقرری یا تسهیلات در نظر گرفته بهره‌مند شوند.

سالاری یادآور شد: به دنبال استارت پروژه‌های ساختمانی هستیم، پویایی این صنعت نقش مهم در تحقق جهش تولید دارد.

وی خطاب به کسانی که هنوز موفق به دریافت وام یک‌میلیونی دولت به یارانه‌بگیران نشده‌اند، گفت: پالایش‌ها صورت گرفته بخش عمده‌ای طی چند روز آینده مشکلشان حل می‌شود.

بیماریابی علت افزایش آمار مبتلایان کرونا در کرمانشاه است

این مسؤول در ادامه اشاره‌ای به وضعیت مبتلایان به بیماری ویروس کرونا در استان داشت و گفت: استان کرمانشاه و زنجان به‌عنوان پایلوت حدود یک‌ماه است که در این زمینه بیماریابی می‌کنند یعنی از افراد سرپایی نیز تست می‌گیرند و اگر تست آن‌ها مثبت اعلام شود بلافاصله نزدیکان و کسانی که با آن‌ها در تماس بوده‌اند را رصد و پالایش می‌کنند همین سبب شده آمار مبتلایان در استان بالا رود.

وی گفت: شیوع و ادامه بیماری کوید 19 به همکاری مردم بستگی دارد تا وقتی که این بیماری بین مردم است تنها می‌توان آن را با رعایت پروتکل‌های اجتماعی در صدر آن رعایت فاصله اجتماعی، مدیریت کرد.

سالاری ادامه داد: الان که بیشتر مکان‌ها و مشاغل بازگشایی شده باید شرایطی را فراهم کنیم که در کنار این وضعیت موجود زندگی کنیم، مراسمات و تجمعات کانون‌های خطر شیوع ویروس کرونا هستند و رعایت آن به همکاری مردم بستگی دارد.

وی در پایان با اشاره به تعطیلات پیش‌رو و تمایل مردم برای سفر رفتن، افزود:  توصیه ما این است که مردم کمتر سفر بروند تا اینجا همه زحمات زیادی را برای مدیریت این ویروس کشیده‌اند، مردم لطفا رعایت کنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول