اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

روزانه ۵۲۲ کیلوگرم زباله کرونایی در ارومیه دفع می‌شود

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه روزانه ۵۲۲ کیلوگرم زباله کرونایی در ارومیه دفع می‌شود، گفت: با شناسایی منازلی که بیمار کرونایی در آن وجود داشت با ارائه کیسه‌های زباله‌ مخصوص زباله‌های آنان با همان کیسه تحویل گرفته شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به طور جداگانه و ویژه جمع‌آوری وحمل و در اتوکلاو زباله سوزی و دفع می‌شود.

روزانه ۵۲۲ کیلوگرم زباله کرونایی در ارومیه دفع می‌شود

احد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه روزانه ۵۲۲ کیلوگرم زباله کرونایی در ارومیه دفع می‌شود، اظهار داشت: با شناسایی منازلی که بیمار کرونایی در آن وجود داشت با ارائه کیسه‌های زباله‌ مخصوص زباله‌های آنان با همان کیسه تحویل گرفته شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به طور جداگانه و ویژه جمع‌آوری وحمل و در اتوکلاو زباله سوزی و دفع می‌شود و انجام این امر تا پایان بیماری کرونا تداوم دارد.

وی اضافه کرد: سازمان مدیریت پسماند در زمان قرنطینه خانگی برای ترقیب خانواده‌ها به در خانه ماندن و ایجاد سرگرمی فرزندان در خانه اقدام به برگزاری مسابقه مجازی از مواد دور ریختنی کرد که همشهریان استقبال خوبی از این موضوع کردند و به قید قرعه به پنج نفر جایزه‌ای اهدا شد.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اضافه کرد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کارتن پلاست‌های کنار مخزن‌های زباله به منظور دفع زباله‌های شبه کرونا نصب شد که جداگانه زباله‌هایی مانند دستکش و ماسک جمع‌آوری و دفع می‌شدند و تعطیلی مراکز جمع‌آوری زباله ‌های خشک برای کنترل شیوع ویروس از دیگر اقدامات انجام شده سازمان برای جلوگیری از شیوع ویروس بود.

یوسفی طرح جمع‌آوری پسماند‌های الکترونیکی در دست بررسی و مطالعه است که پروژه ایستگاه نازلو در حال گسترش، تکمیل و ساماندهی دفع پسماندهای الکترونیکی خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در ایام کرونا افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در ایام کرونا عملیات ضدعفونی شهر را با مشارکت ارگان‌های سازمان فضای سبز، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی، ارتش و سپاه انجام داده و روزانه بین 60 تا 90 هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده، برای ضد عفونی معابر پرخطر و خیابان‌های اصلی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول