اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

فعالیت بیش از هزار گروه جهادی برای مبارزه با کرونا/ میزان مراجعه کننده برای ویروس کرونا کاهش یافته است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین با بیان اینکه اتحاد و انسجام مدیریتی برای مقابله با ویروس کرونا در استان مثال‌زدنی بود و همه پای کار بودند گفت: میزان مراجعه کننده به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

فعالیت بیش از هزار گروه جهادی برای مبارزه با کرونا/ میزان مراجعه کننده برای ویروس کرونا کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی صبح امروز در جلسه شورای اداری در استانداری قزوین اظهار کرد: موتور انتخابات در اسفندماه سال گذشته روشن شد و هماهنگی لازم برای برگزاری این انتخابات شکل گرفت.

وی افزود: در مجموع، ۲۳۳ داوطلب در سه حوزه انتخابیه ثبت نام کرده و ۱۳۹ نفر در حوزه قزوین، البرز و آبیک، ۵۵ داوطلب در حوزه انتخابیه بویین زهرا و آوج ثبت‌نام و ۳۹ داوطلب هم در حوزه انتخابیه تاکستان ثبت‌نام کردند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین گفت: ۸۸ درصد داوطلبان آقا و ۱۲ درصد بانوان بودند و ۱۳۶ داوطلب تایید صلاحیت شد و ۵۳ نفر انصراف و ۸۳ نفر وارد مرحله نهایی انتخابات شدند و ۲۰ نفر برای هر کرسی مجلس رقابت کردند.

حبیبی بیان کرد: یک‌هزار و ۴۰ شعبه اخذ برای جمع‌آوری آراء درنظرگرفته شد و ۹۶ درصد فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی و در فضای آرام برگزار شد و هماهنگی منظم و مستمر بین هیات‌های نظارت و اجرایی وجود داشت.

وی گفت: از یکهزار و ۴۰ شعبه اخذ رای، ۹۹/۴درصد شعبات به صورت آنلاین بود و استان رتبه ۷ کشور را داشت و حتی یک مورد رای تکراری ثبت نشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا به عنوان بزرگترین بحران قرن اخیر بود که روزنه‌ای از قیامت را به تصویر کشید و ۸ اسفندماه با شناسایی اولین مورد مثبت، قزوین هم وضعیت قرمز شد.

حبیبی گفت: در روزهای نخست شیوع این ویروس، واحدهای تولیدی استان به سرعت تغییر خط داد و ۳۲ واحد صنعتی و تولیدی وارد فاز تولیدی شد؛ ۳۰ کارگاه تولید ماسک توسط گروه‌های جهادی فعال و روزانه ۱۰۰هزار ماسک تولید شد.

وی اضافه کرد: در راستا خیرین نیز صحنه‌های زیبایی را خلق کردند و یکهزار و ۴۴ گروه جهادی تشکل شد و ۳۳ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی توسط مردم و سایر ارگان‌ها صورت گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اضافه کرد: کادر درمانی در این بخش، نقش رزمندگان دوران جنگ تحمیلی را داشتند و ۸۸ و نیم درصد غربالگری  در ۳۸ نقطه ورودی و خروجی استان تحت کنترل قرار گرفت و از حدود ۴۰ هزار واحد صنفی موجود استان، حدود ۳۵ هزار واحد به صورت خودجوش یک و نیم ماه از درآمد خود را برای مبارزه با این ویروس اختصاص دادند.

حبیبی با اشاره به اینکه کرونا توان مدیریتی را در شرایط بحران رقم زد، گفت: راه‌‌اندازی نقاهتگاه با ۲۰۰ تخت در کمتر از سه روز، راه اندازی بیمارستان صحرایی با ۴۵ تحت در کمتر از یک روز و تامین نیازهای پزشکی استان در کمترین زمان از جمله اقدامات انجام شده است.

وی تصریح کرد: اتحاد و انسجام مدیریتی برای مقابله با ویروس کرونا در استان مثال زدنی بود و همه و همه از جمله سپاه، بسیج ارتش پای کار بودند و امروز ادعا می‌کنیم که روند کنترل شده و به سمت مهار آن است و میزان مراجعه کننده به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین ادامه داد: در ۱۰ روز گذشته ۵ روز بدون فوتی و ۵ روز هم بین یک الی دو فوتی در استان داشته‌ایم.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول