اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

وزارت خارجه ایران: ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان شعله مقاومت و جهاد را روشن نگهدارند

وزارت خارجه ایران در بیانیه‌ای از ملت‌های مسلمان و آزادیخواه خواست با اعمال فشار بر دولت‌ها و نهادهای رسمی و حقوقی بین‌المللی، آنها را به انجام وظیفه خود در حمایت از حقوق مردم فلسطین و پایان اشغالگری وادار کرده و شعله مقاومت و جهاد را روشن نگهدارند.

وزارت خارجه ایران: ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان شعله مقاومت و جهاد را روشن نگهدارند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آستانه روز قدس امروز (پنجشنبه) بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، یادآور یک مناسبت مهم جهانی است که به ابتکار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در اولین سال پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ به عنوان روز جهانی قدس به ثبت رسید تا یکپارچگی و انسجام مسلمانان جهان را در حمایت از مبارزات مردم فلسطین با اشغالگران صهیونیست به منصه ظهور برساند. این ابتکار امام خمینی (ره) با هدف بسیج ملت‌های اسلامی در حمایت از فلسطین و ماندگاری و عدم فراموشی قضیه فلسطین در وجدان‌های بشری، خلق شد تا روز قدس، روز تجلی وحدت، همبستگی و بیداری امت پیامبر خاتم(ص) در راه آزادی اولین قبله مسلمانان و مقابله با خطرات صهیونیسم و استکبار جهانی باشد.

این بیانیه می‌افزاید: امروز تمام دنیا و آزادگان جهان می‌دانند که در تمام سال‌هایی که قدس در اسارت رژیم صهیونیستی است و کشور فلسطین اشغال شد، رژیم نامشروع و جعلی اسرائیل مرتکب انواع جنایات جنگی، حقوق بشری و تبعیض نژادی با حمایت قدرت‌های بزرگ، به ویژه ایالات متحده آمریکا علیه مردم فلسطین شده و کارنامه سیاهی از خود در نقض حقوق بشر به جای گذاشته است.

وزارت خارجه در این بیانیه خاطرنشان کرده است: شهر بیت المقدس به عنوان بخشی از سرزمین فلسطین از آغاز اشغال این سرزمین از دستبرد صهیونیست‌های غاصب به آثار اسلامی، تاریخی و هویتی خود در امان نمانده و در چارچوب سیاست یهودی سازی آن، روز به روز اماکن و محلات قدیمی و اسلامی این شهر ویران، ساکنین اصلی، آواره و مهاجران صهیونیست بیشتری در این شهر مقدس اسکان داده شده‌اند.

*امروز فلسطین با سه مسئله اساسی مواجه است

در این بیانیه آمده است:‌ امسال در شرایطی روز قدس را گرامی می‌داریم که شهادت چهره بین‌المللی و حامی صدیق مقاومت، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ضرورت مبارزه با توطئه خبیثانه سردمداران آمریکایی و صهیونیستی در طراحی و ارائه طرح  ننگین معامله قرن و تلاش رژیم اشغالگر قدس در غصب اراضی بیشتری از سرزمین فلسطین، مسئولیت بیشتری بر دوش همه آزادگان و ملت‌ها و دولت‌های حق طلب قرار می‌دهد و بر همین اساس تاکید می‌کنیم که امروز فلسطین با سه مسئله اساسی مواجه است: جنایات کم نظیر اسرائیل، استقامت صبورانه مردم فلسطین، سکوت و انفعال مجامع بین‌المللی و برخی دولت‌های غربی و اسلامی.

وزارت امور خارجه در این بیانیه با تاکید بر تداوم  سیاست جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مبارزات رهایی بخش مردم فلسطین و مقابله با اشغالگران غاصب و جنایتکار، تمامی ملت‌های جهان، به ویژه ملت شریف، مقاوم و حق طلب ایران را به شرکت در برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی قدس ( دوم خرداد ) که امسال با سخنرانی ویژه مقام معظم رهبری همراه است، فرا خوانده و از همه ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان خواسته تا با اعمال فشار بر دولت‌ها و نهادهای رسمی و حقوقی بین‌المللی، آنها را به انجام وظیفه قانونی و انسانی خود در حمایت از حقوق مردم فلسطین، پایان اشغالگری، توقف جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها و اقدامات تجاوزکارانه و تنش آفرین آنها در منطقه، وادار کرده و شعله مقاومت و جهاد را روشن نگاه دارند تا صدای حق و عدالتی که خواستار عدم چشم پوشی از فلسطین است، تا آزادی این سرزمین مقدس ماندگار بماند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول