اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: مسئله ونزوئلا باید بدون مداخله خارجی رفع شود

نماینده روسیه در سازمان ملل ضمن محکوم کردن کودتای اخیر علیه دولت مادورو تصریح کرد که حاکمیت و تمامیت ارضی ونزوئلا باید بدون مداخله کشورهای خارجی حفظ شود.

مسکو: مسئله ونزوئلا باید بدون مداخله خارجی رفع شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پولیانسکی» نماینده روسیه در سازمان ملل روز گذشته (چهارشنبه) به اعضای شورای امنیت سازمان ملل در خصوص کودتای اخیر کلمبیا و ایالات متحده آمریکا علیه «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت که «حاکمیت و تمامیت ارضی ونزوئلا» باید از طریق گفت‌وگوهای داخلی کاراکاس و نه مداخله خارجی حفظ شود.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، وی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد: «نقض اخیر حاکمیت (ونزوئلا)، تهدیدی مستقیم برای صلح این کشور است. ما پیش‌نویس بیانیه‌ شورای امنیت در خصوص موضوعات مورد اشاره را آماده کرده‌ایم».

وی درباره متن این بیانیه گفت: «اعضای شورای امنیت (سازمان ملل) خواستار رفع مسئله ونزوئلا از طریق گفت‌وگو میان طرفین این کشور و بدون مداخله خارجی و از طرق سیاسی و صلح‌آمیز و همسو با فصل ششم از منشور سازمان ملل و در چارچوب قانون اساسی ملی خود و با احترام کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی ونزوئلا است».

اوایل ماه جاری میلادی، «نستور ریورول» وزیر کشور ونزوئلا از خنثی شدن توطئه مزدوران کلمبیا و آمریکا در خاک ونزوئلا خبر داد که در آن حمله دستکم هشت نفر از مهاجمان کشته شدند و چندین نفر آنها نیز دستگیر شدند که «لوک دنمن» تبعه آمریکایی نیز یکی از آن دستگیر شدگان بود که در اعترافاتی تلویزیونی گفت که قصد داشتند فرودگاه کاراکاس را تصرف کنند و  مادرو را با هواپیما به ایالات متحده آمریکا منتقل کنند.

روز گذشته (چهارشنبه) روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گزارش کرد که آمریکا به دنبال وضع دور جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران به منظور جلوگیری از صادرات سوخت این کشور به ونزوئلا است.

از طرف دیگر، نماینده ونزوئلا در سازمان ملل گفت که واشنگتن تهدید کرده که علیه پنج تانکر حامل بنزین در مسیر خود به ونزوئلا از زور استفاده خواهد کرد.

«خورخه آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا روز سه‌شنبه هفته جاری اعلام کرد که قصد دارد مشکلی که با آمریکا در خصوص تجارت نفت دارد را به دیوان جرایم بین‌المللی ببرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول