اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تلاش‌ها برای کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت به کار گرفته شود

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش‌ها برای کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت به کار گرفته شود و به بحث اصلاح قانون متوازن که مشکلاتی را برای استان‌ها از جمله استان مرکزی ایجاد کرده، توجه جدی صورت گیرد.

تلاش‌ها برای کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت به کار گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید محمد حسینی ظهر امروز در نشست  شورای توسعه و برنامه ریزی استان با بیان اینکه شفافیت بودجه سال ۹۹ نسبت به سال‌های گذشته بیشتر است و امسال میزان منابعی که از صندوق توسعه ملی برداشت می‌شود در سقف بودجه لحاظ شده است، اظهار کرد: بودجه سال جاری متفاوت از قوانین تصویب بودجه‌های سال‌های گذشته است، این بودجه به دلیل شرایط ناشی از کرونا در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مصوب شد و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، اعتبارات خوبی برای تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: باید همه تلاش‌ها برای کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت به کار گرفته شود و به بحث اصلاح قانون متوازن که مشکلاتی را برای استان‌ها از جمله استان مرکزی ایجاد کرده، توجه جدی صورت گیرد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت تصریح کرد: تلاش‌های زیادی برای افزایش حقوق بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت و در راستای متناسب سازی حقوق بازنشستگان 5 هزار میلیارد تومان سال قبل امسال به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت  و شرایط برای دولت در این راستا آماده شده، اما هنوز افزایش‌های حقوق این قشر به اندازه شاغلان نیست.

طرح ۲ فوریتی در راستای اقدامات مقابله‌ای برای رژیم صهیونیستی

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در بهارستان نیز در این  نشست گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا روز قدس امسال در کشور و سایر مناطق جهان متفاوت از سال‌های گذشته است که در مجلس شورای اسلامی یک طرح ۲ فوریتی در راستای اقدامات مقابله‌ای برای رژیم صهیونیستی صورت گرفت که این مهم در یکی از اقدام‌های انقلابی و ماندگار این دوره از مجلس است.

سید مهدی مقدسی تصریح کرد: در قانون برنامه ششم توسعه مقرر شد که اعتبارات تملک دارایی تا پایان این برنامه به ۳۰ درصد برسد که سهم استان مرکزی در این راستا به حدود ۳۱ درصد رسیده و امید است تا سال ۱۴۰۰ سهم اعتبارات استان در این راستا افزایش بیشتری یابد.
وی تصریح کرد: از ۸۸ هزار میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای، سهم استان مرکزی ۲۷هزار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است که با اصلاح ساختار دولت منطبق است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رویکرد استان مرکزی به اتمام پروژه‌های نیمه تمام کاری ارزشمند است و باید تلاش شود تا طرح‌های کلید خورده در دولت هرچه سریعتر به اتمام رسد و باید گفت که مهلت  جذب اعتبارات عمرانی تا ۳۱ شهریورماه است.
مقدسی تصریح کرد: نمایندگان مجلس یازدهم باید تعامل منطقی و خوبی با دولت داشته باشند تا برنامه‌های باقی مانده از دولت به خوبی اجرا شود.

اعتبارات هزینه‌ای 2893 میلیارد ریالی استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: اعتبارات سال ۹۹ استان مرکزی ابلاغ شده اما به‌دلیل اینکه دستورالعمل‌آن هنوز ابلاغ نشده امکان توزیع شهرستانی وجود ندارد و این مهم به‌زودی انجام می‌شود.
رقیه یادگاری افزود: اعتبارات هزینه‌ای استان مرکزی از ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد و ۱۱۵ میلیون ریال در سال گذشته به ۲ هزار و ۸۹۳ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال در سال جاری رسیده و سهم این استان در منابع مالی مذکور از ۲ و ۲۱ درصد سال ۹۸ به ۲ و ۱۵ درصد در سال ۹۹ افزایش یافته و رتبه استان مرکزی در اعتبارات هزینه‌ای از ۲۱ در سال گذشته به ۲۲ در سال ۹۹ رسیده است. 
وی تصریح کرد:  اعتبارات تملک دارایی‌سرمایه‌ای کشور امسال  ۳۱ درصد افزایش داشته که این بخش در استان‌ها با افزایش پنج و نیم درصدی و در استان مرکزی با افزایش هشت درصدی همراه است و همچنین اعتبارات هزینه‌ای استان‌های کشور هفت درصد و این بخش در استان مرکزی با افزایش6.8 درصدی همراه است.
یادگاری اظهار داشت: در بودجه سال جاری ۳۵ درصد از عوارض آلایندگی باید به صندوق محیط زیست واریز شود که این مهم می‌تواند منابع مالی مناسبی را  برای استان مرکزی در پی داشته باشد و می‌طلبد  محیط زیست استان در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول