اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پرونده های بیمه بیکاری در خراسان رضوی آماده پرداخت وجه از تهران است

رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار خراسان رضوی گفت: اقدامات اجرایی پرونده های بیمه بیکاری خراسان رضوی آماده است، اما منتظر واریز وجه از تهران هستیم.

پرونده های بیمه بیکاری در خراسان رضوی آماده پرداخت وجه از تهران است

احسان سهرابی در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: طی روزهای گذشته که با رییس سازمان بیمه بیکاری وزارت تعاون و کار صحبت کردم پرونده های فروردین مورد بررسی قرار گرفته و به کسانی که بیمه بیکاری تعلق گرفته پیامک ارسال شده است.

عضو هیئت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار کشور، خاطرنشان کرد: همانگونه که مدافعان سلامت ما مشغول خدمت بودند کارگران نیز در حال خدمت رسانی بودند و چنانچه تعطیلی در کارگاهی صورت گرفت سیاست های خود شرکت ها بوده است.

وی افزود: کارخانه ها کالاهای ضروری و غیرضروری را تولید کرده اند، اما بحث این است زمانی که تفاهم نامه وزارت کار و سازمان برنامه و بودجه منعقد می شود و آقای نوبخت اعلام می کند مصوب شد تا 5 هزار میلیارد به بیمه بیکاری تعلق بگیرد، چرا این مبلغ را این قدر دیر پرداخت می کنند.

سهرابی عنوان کرد: طی صحبت هایی که صورت گرفت پرونده اردیبهشت بیکاران ناشی از کرونا در خرداد پایش می شود، شما ببینید قرار است چه زمانی تصمیم گیری شود، از 5 هزار میلیارد نیز فقط یک هزار و 500 میلیارد تومان اختصاص داده اند در صورتی که کارگر جزو اقشار آسیب پذیر است.

رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار خراسان رضوی در خصوص پیگیری های صورت گرفته، تصریح کرد: مکاتبات و انعکاس رسانه ای را انجام داده ایم در حال حاضر نیز بخشی از مطالبات هم پرداخت شده، اما اصل ماجرا را دستگاه های ذی ربط مثل تامین اجتماعی باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: امروز نیز صندوق توسعه ملی مبلغ دیگری را تخصیص داد تا مشکلات زودتر رفع شود، وظیفه ما کار اجرایی نیست ما وظیفه پیگیری را داریم، اما معتقدیم چنانچه مبلغی برای حمایت مصوب می شود باید راه اختصاص آن هم پیدا شود.

سهرابی یادآورشد: کارگری که سه ماه حقوق نگیرد با مشکل روبه رو می شود، فشارهای زندگی باعث می شود تصمیم های احساسی بگیرد که این تصمیم ها در بحث بزهکاری اجتماعی نیز تاثیرگذار است.

رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار خراسان رضوی، گفت: اقدامات اجرایی پرونده های بیمه بیکاری خراسان رضوی آماده است، اما منتظر واریز وجه از تهران هستیم، چرا که از نظر تشکیل پرونده و مستندسازی، استان به روز است.

انتهای پیام/70070

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول