اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

افزایش دما تا 12 درجه در برخی شهرها/هشدار وقوع بهمن و‌ آتش‌سوزی‌ مراتع و جنگل‌‌‌ها

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: ‌از امروز تا بعدازظهر شنبه، سوم خرداد، وزش باد شدید گرم جنوبی در سواحل خزر و شمال غرب و با افزایش دما بین 8 تا 12 درجه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

افزایش دما تا 12 درجه در برخی شهرها/هشدار وقوع بهمن و‌ آتش‌سوزی‌ مراتع و جنگل‌‌‌ها

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز اظهار داشت: امروز اول خرداد در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌هایی از شمال غرب، جنوب شرق و جنوب کشور بارش باران، رعدوبرق و وزش باد داریم که شدت بارش‌ها در بخش‌هایی از شرق فارس، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان است.

وی گفت: روز‌ها جمعه دوم خرداد و شنبه سوم خرداد در بخش‌های شمالی کشور، شمال غرب، جنوب شرق، و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در شمال غرب، دامنه زاگرس مرکزی و شمالی و سواحل مرکزی و غربی خزر بارش پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد:‌ تا اواسط هفته آینده روند افزایش تدریجی دما در اغلب مناطق کشور خواهیم داشت؛ سواحل شمالی کشور و اردبیل ‌امروز و 2 روز آینده افزایش محسوس دما و ورزش باد نسبتاً‌ شدید گرم جنوبی را تجربه می‌کنند و از روز یکشنبه تا اواخر هفته کاهش محسوس دما را تجربه خواهند کرد.

وی افزود: از روز شنبه چهارم خرداد و همچنین روزهای 5 و 6 خرداد دریای خزر مواج و متلاطم است.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری در برخی ساعات غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه  و کمینه دما فردا در پایتخت 34 و 21 درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 46درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 7 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی افزود: از بعدازظهر امروز تا بعدازظهر سه‌شنبه 6 خرداد افزایش متوسط 7 تا 10 درجه‌ای دما در اغلب نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود که ضرورت دارد در مصرف بهینه انرژی مدیریت انجام شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: ‌از بعدازظهر امروز تا بعدازظهر شنبه سوم خرداد وزش باد شدید گرم جنوبی در سواحل خزر و شمال غرب همراه با افزایش دما بین 8 تا 12 درجه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود و در این راستا احتمال آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها، ذوب برف در کوه‌ها و سقوط بهمن و همچین خسارت به سازه‌های موقت وجود دارد که توصیه می‌شود بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر باغداران، مرغداری‌ها، پرورش دهندگان ماهی و گلخانه‌داران اقدامات لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول