اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

هیچ ژنرال جنگی هنوز باور نمی‌کند که خرمشهر چگونه آزاد شد

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: عراق به هیچ عنوان فکر نمی‌کرد که ما بتوانیم خرمشهر را آزاد کنیم و هیچ ژنرال جنگی در دنیا هنوز باور نمی‌کند که خرمشهر چگونه آزاد شد.

هیچ ژنرال جنگی  هنوز باور نمی‌کند که خرمشهر چگونه آزاد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن جعفری امروز در اولین جلسه ستاد گرامیداشت آزادسازی خرمشهر که در ساختمان شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم عمر ما در مقطعی بود که فرهنگ شهادت و حضور در جبهه و احوالات امام خمینی را درک کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: یاد شهدایی را گرامی می‌داریم که مادران و همسرانشان هنوز صدای آنها را می‌شنوند و با آنها زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما نگرش قدیم و فرهنگ جبهه و جنگ را فراموش کردیم و درگیر مشکلات شدیم، متذکر شد: رزمندگان در ایمان حرف اول را می‌زدند در روز جهاد و در شب تهجد می‌کردند در کنار چادرها نماز شب می‌خواندند، مناعت طبع شهدا را یادمان رفته زمانی که با یک قوطی کنسرو خود را سیر نگه می‌داشتند در حالیکه می‌بینیم امروزه ما مسؤولین از نوع غذا گاهی گلایه می‌کنیم.

جعفری همدلی بین رزمندگان و فرماندهان را مهمترین نکته در زمان جنگ دانست و احیای آن فرهنگ را در زمان حال کلید حل مشکلات برشمرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: عراق به هیچ عنوان فکر نمی‌کرد که ما بتوانیم خرمشهر را آزاد کنیم و هیچ ژنرال جنگی در دنیا هنوز باور نمی‌کند که خرمشهر چگونه آزاد شد.

وی با اشاره به سخنان رهبری معظم انقلاب درباره تحریف ارزش‌ها و واقعیت‌های انقلاب و جنگ، بیان کرد: چنانچه این مناسبت‌ها برگزار نشود قطعا کسانی که سهمی در جنگ نداشتند دست به تحریف می‌زنند.

جعفری با بیان اینکه ما نتوانستیم فرهنگ ایثار و شهادت را درست مدون و منتشر کنیم، ادامه داد: غرب هیچ شخصیت قابل استنادی ندارند برای همین بتمن و سوپرمن را می‌سازند، اما تاریخ جنگ ما مملو از شخصیت‌های تاریخ ساز و حماسه ساز است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: ژنرال‌های غربی برایشان قابل قبول نیست که بدون هیچ چشم داشتی کسی بیاید از میهن دفاع کند و تعجب می‌کنند از رزمندگان ما که چگونه هشت سال دفاع کردند.

وی درباره برگزاری رویدادهای گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر، تاکید کرد: همه دستگاه‌های اداری با حداکثر توان در این گرامیداشت شرکت کنند و در فضای مجازی تاکید می‌کنم با حداکثر توان فعالیت کنید به دلیل اینکه نمی‌توانیم در فضای حقیقی برنامه‌ای داشته باشیم.

جعفری در پایان گفت: تمامی هزینه‌های این گرامیداشت‌ها از محل بند ۴۰ شورای اطلاع رسانی ادارات تامین می‌شود که ردیف بودجه هم دارد.

تشکیل ستاد گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در 15 شهرستان

در ادامه این جلسه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: این رویداد بزرگ حقیقتا اثرگذار بوده و هست و قرن‌ها و سال‌ها می‌توان به این نقطه درخشان افتخار کرد.

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده ادامه داد: ایران اسلامی وارد یک جنگ تحمیلی شد که دشمنان به هیچ هدفی نرسیدند و ملت ایران در آن سر بلند بیرون آمد.

وی با اشاره به گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر، بیان کرد: ابلاغیه‌ای از طرف ستاد کل نیروهای مسلح صادر شده که در اختیار همه دستگاه‌های دولتی استان قرار گرفته شده و امسال نقطه اوج این رویداد مهم است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اینکه امسال باید یک حرکت ویژه ای در خصوص گرامیداشت صورت گیرد، گفت: البته با توجه به محدودیت های کرونایی برنامه حضوری مطابق سال های قبل برگزار نمی‌شود، اما تکیه بر فضای رسانه و تبلیغات مورد نظر و تاکید است.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: ما برای پیگیری دستورالعمل گرامیداشت سوم خرداد دبیرخانه‌ای در ستاد کل تشکیل دادیم که کار خودش را یک ماه پیش آغاز کرده است و تاکنون بیش از ۲۰ دستگاه برنامه خود را برای این ستاد ارسال کرده‌اند.

وی اظهار کرد: ابلاغیه دیگری صادر شده که حدود ۴۲ هفته بعد از سوم خرداد تا پایان سال باید در مناسبت های مختلف ملی این رویداد نمود پیدا کند و مثل شعار سال در همه برنامه ها بدان توجه شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی درباره برنامه های پیشنهادی برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، بیان کرد: حدود ۶۷ برنامه پیشنهادی داریم که مبتنی بر تجربه ماست و می توان آن ها را برگزار کرد و در خلال سال عناوینی از برنامه ها که مربوط به هر دستگاهی می شود می توانند آن را اجرا کنند.

یوسفعلی زاده همچنین از تشکیل ستاد گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در 15 شهرستان استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه دو گزارش کار یکی در پایان هفته دفاع مقدس و دیگری در پایان سال تنظیم می شود تا در اختیار دستگاه ها و‌ ستاد کل در تهران قرار گیرد، افزود: درخواست ما از دستگاه ها این بوده است که ستاد داخلی تشکیل دهند و هر برنامه ای از برنامه های پیشنهادی را می توانند انجام دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: خراسان در دفاع مقدس یکی از استان های اثرگذار و صاحب سبک بوده است که هم سپاه و ارتش و بسیج و ‌هم سایر بخش های انتظامی استان خراسان نقش آفرینی کردند و بیش از ۱۷ یگان اثرگذار در طول جنگ داشتند.

یوسفعلی زاده یادآور شد: با اینکه شرقی ترین استان بودیم از بعضی از استان های درگیر جنگ شهید بیشتری هم دادیم و جا دارد برای این سابقه درخشان به خود ببالیم.

 وی درباره برنامه های پیشنهادی برای گرامیداشت سالروز سوم خرداد، توضیح داد: حدود ۱۷ عنوان برنامه پیشنهادی در حوزه تبلیغات داریم که از جمله تبلیغات شهری و محیطی نامگذاری خیابان ها و اماکن به نام شهدا و عملیات های دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: در حوزه ادبیات دفاع مقدس برنامه هایی مثل تدوین حداقل یک جلد کتاب را پیشنهاد دادیم که توسط هر دستگاه انجام شود که در پایان سال حداقل ۱۰۰ جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس از خراسان رضوی داشته باشیم.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: در حوزه زنان می توان به طرح معینه برای خدمت گذاری و مراقبت از مادران و همسران شهدایی که تنها هستند توسط خواهران بسیجی و‌ حزب الهی نام برد که امسال با جدیت بیشتری اجرا شود.

وی در پایان خبرداد: اولین ساختمان مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ستاد حفظ آثار استان به بهره برداری رسیده است که ما منتظر افتتاح رسمی آن از تهران هستیم و‌ ساختمان شماره دو هم بیش از ۵۰ درصد تکمیل شده است.

نیازمند نگاه مسئله محور هستیم

در ادامه این مراسم معاونت امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه فردوسی گفت: باید یک نگاه مسئله محور با توجه به دغدغه‌های اجتماعی موجود داشته باشیم.

محمد ساجدی افزود: چنانچه داروی مناسبی برای مشکلات خود نداشته باشیم اثر آنها معکوس عمل می کند، بنابراین باید با توجه به نیاز های اجتماع گام برداریم.

50 جلد کتاب تا انتهای سال تدوین می کنیم

در ادامه این جلسه رییس اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: قول می دهیم حدود ۵۰ جلد کتاب توسط آموزش و پرورش تا پایان سال تدوین شود.

احمد ورزخی فریمانی ادامه داد: همچنین قول 50 مصاحبه با ایثارگران را در آموزش و پرورش استان می دهیم.

وی بیان کرد: پنج فیلم خاطره گویی از دفاع مقدس در اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش در حال آماده سازی است و ان شاءالله از 10 هزار خانواده ایثارگر و شهید شاغل در آموزش و پرورش استان تا پایان سال تقدیر می کنیم.

باید شخصیت های دفاع مقدس را به جهان معرفی کنیم

مسئول اداره ایثارگران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در ادامه این نشست گفت: در بحث کتابت آثار نباید به کمیت اکتفا کرد باید ببینیم چقدر از آثار ما از مرزهای ایران گذشته است.

حجت الاسلام حسینعلی عنابستانی ادامه داد: تولستوی با «جنگ و صلح» مقاومت مردم مسکو را به جهانیان معرفی کرد و ویکتور هوگو با «بینوایان» و شخصیت خیالی ژان وال ژان قلب مردم فرانسه و جهان را به تسخیر خود در آورده است تا جایی که قبر نمادین برای این شخصیت خیالی ساخته اند و بر سر مزارش می روند.

وی تاکید کرد: قطعا در زمان دفاع مقدس اتفاقات و شخصیت هایی بوده اند که باید آنها را با کیفیت به جهانیان معرفی کنیم.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول