اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

تفسیر قرآن رهبر انقلاب/ رحمت پیامبر (ص) آزادی از اسارت ظالمان بود+فیلم

رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدار‌ها با اشاره به آیه ۱۵۷ سوره مبارکه اعراف فرمودند: پیامبر (ص) عامه مردم را از اسارت ظالمان و مستکبران، اختلاف طبقاتی و اشرافیت ظالمانه نجات داد و این‌گونه هرکس راه او را پذیرفت مورد رحمتش قرار گرفت.

تفسیر قرآن رهبر انقلاب/ رحمت پیامبر (ص) آزادی از اسارت ظالمان بود+فیلم

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدار‌ها با اشاره به آیه ۱۵۷ سوره مبارکه اعراف فرمودند: پیامبر (ص) عامه مردم را از اسارت ظالمان و مستکبران، اختلاف طبقاتی و اشرافیت ظالمانه نجات داد و این‌گونه هرکس راه او را پذیرفت مورد رحمتش قرار گرفت.

 

 

وجود مبارک پیغمبر رحمت بود، او رحمة للعالمین بود. این رحمت به پیروان آن بزرگوار و کسانی که راه او هدایت او را بپذیرند سرایت می‌کند و مورد رحمت الهی قرار می‌گیرند.

خداوند می‌فرماید: «الَّذینَ یَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِیَّ الْأُمِّیَّ الَّذی یَجِدُونَهُ مَکْتُوباً عِنْدَهُمْ فِی التَّوْراةِ وَ الْإِنْجیلِ یَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهاهُمْ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ یُحِلُّ لَهُمُ الطَّیِّباتِ وَ یُحَرِّمُ عَلَیْهِمُ الْخَبائِثَ وَ یَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتی‏ کانَتْ عَلَیْهِمْ فَالَّذینَ آمَنُوا بِهِ وَ عَزَّرُوهُ وَ نَصَرُوهُ وَ اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذی أُنْزِلَ مَعَهُ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ همان کسانی که از این رسول و پیامبر «ناخوانده درس» که او را نزد خود [با همه نشانه‌ها و اوصافش] در تورات وانجیل نگاشته می‌یابند، پیروی می‌کنند پیامبری که آنان را به کارهای شایسته فرمان می‌‌دهد و از اعمال زشت باز می‌دارد و پاکیزه‌ها را بر آنان حلال می‌نماید و ناپاک‌ها را بر آنان حرام می‌کند و بارهای تکالیف سنگین و زنجیره‌ها [یِ جهل، بی‌خبری و بدعت را] که بر دوش عقل و جان آنان است برمی‌دارد پس کسانی که به او ایمان آوردند و او را [در برابر دشمنان] حمایت کردند و یاریش دادند و از نوری که بر او نازل شده پیروی نمودند، اینان همان رستگارانند.»

کسانی که از پیامبر تبعیت می‌کنند و دنبال او حرکت می‌کنند و هدایت او را می‌پذیرند مشمول رحمت هستند. این وعده الهی است برو برگرد ندارد.

دنیای اسلام و امت اسلامی فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده است اما آن وقت از رحمت دنیوی و اخروی الهی برخوردار شده است که تبعیت کرده است.

پیغمبر اکرم برای عامه مردم نجات از اسارت‌ها را آورد. آنچه پیامبر به بشریت هدیه کرد و این برای همه است. این اغلالی که در گردن و دست و پای انسان‌ها بسته می‌شود و آنها از حرکت باز می‌دارد، از معنویت دور می‌کند و زندگی را بر آنها تلخ می‌کند. این اسارت‌ها را پیامبر اسلام از دست و پای مردم باز می‌کند. این اسارت‌ها، اسارت ظلم قدرت‌ها و مستکبران و وجود اختلاف طبقاتی و اشرافیت‌های ظالمانه و متکبرانه است. پیغمبر (ص) با این‌ها مبارزه کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول