اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

نمادی که «قدس» هم از آن الگو برمی‌دارد/نقش علمدار مقاومت در عملیات «بیت‌المقدس»

امسال چه روزهایی در کنار هم قرار گرفته‌اند، «قدس» و بیت‌المقدس، بیت‌المقدس همان رمز آزادسازی خرمشهر است، نمادی که قدس هم از آن الگو برمی‌دارد، «مقاومت، مقاومت و پیروزی» «قدس» مانند خرمشهر آزاد می‌شود.

نمادی که «قدس» هم از آن الگو برمی‌دارد/نقش علمدار مقاومت در عملیات «بیت‌المقدس»

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آخرین روزهای ماه میهمانی 1441 را هم به پایان می‌بریم، همان ماهی که کارهای نیک و راه درست را به ما یادآوری کرد، یکی از همین راه‌های درست، دفاع از مظلومان است که در آخرین جمعه ماه مبارک هر سال تداعی می‌شود، همان اقدام نیکی که رهبر کبیر انقلاب ایران آن را پایه‌گذاری کرد و برای همه نسل‌های بعد به یادگار گذاشت.

کسی که با انتخاب یک روز به نام فلسطین و آزادسازی آن این فرهنگ مقدس را چنان میان ایرانیان زمان خود جا انداخت که برای دفاع از مظلوم یک رستاخیز صورت گرفت.

 

همان روزی که «قدس» نامیده شد و از مرزهای ایران اسلامی فراتر رفت، اکنون بعد از گذشت 41 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این موضوع نیز رنگ خود را یافته و در میان ملت‌های جهان نهادینه شده است، انسان‌های زیادی برای نهادینه کردن «روز قدس» تلاش کردند، امسال اما روز قدس و سوم خرداد در هم آمیخته شده‌اند، پس به یاد می‌آوریم دوران پر از شکوه دفاع مقدس را، روزهای طلایی ایرانِ اسلامی که زبده‌ترین یاران مبارزه با استبداد خود را شناخت.

یکی از همین مردانِ مبارزه و جهاد، حاج قاسم سلیمانی است، همان الگویی که سال‌های طولانیِ عمر خود را در دفاع از مظلومان گذاشت و به تازگی یک بغض عمیق در گلوی ما نشاند و رفت ... این شهید عالیمقام و امثال آن، در دامان انقلاب رشد کردند و کم هم نیستند چه آن‌هایی را که از دست داده‌ایم و چه کسانی که نامدار و گمنام در میان ما زندگی می‌کنند و چشم جهان اسلام به آن‌ها دوخته شده است.

امسال اما روز قدس متفاوت است روز قدسِ بدون سردارِ مقاومت و روز قدسِ روزهای کرونایی و در خانه ماندن، دلمان می‌خواست از این فرصت استفاده می‌کردیم داغ روزهای بدون سلیمانی را فریاد می‌کشیدیم، اما چه حیف شد، شهرهایی که برنامه تظاهرات برای آن‌ها پابرجاست که خوشا به حالشان اما کسانی هم که از آن محروم هستند می‌توانند به نحوی این روز را با نام و یاد سردارِ آسمانی گرامی بدارند، همان کسی که علَم مقاومت را برداشت و آن را در بسیاری از نقاط برافراشت، ملت‌هایی را نجات داد و برنامه‌های شومی را در هم شکست.

 

امسال چه روزهایی در کنار هم قرار گرفته‌اند، «قدس» بیت‌المقدس، بیت‌المقدس همان رمز آزادسازی خرمشهر است، نمادی که قدس هم از آن الگو برمی‌دارد، «مقاومت، مقاومت و پیروزی» «قدس» مانند خرمشهر آزاد می‌شود.

ملت مظلومِ فلسطین بداند که، آزادسازی قدس هدفِ ولایت فقیه در ایران است، ملکِ سلیمانی با شماست ... تا همیشه .. این وصیت سردار ما بوده و با آن عهد بسته‌ایم.

 سردار سلیمانی در عملیات بیت‌المقدس، انسجام دشمن را درهم شکست

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی یادگار دوران دفاع مقدس در رابطه با نقش سردار سلیمانی در عملیات بیت‌المقدس به خبرنگار فارس در کرمان گفت: این عملیات در چهار مرحله بود که مرحله اول آن با شکست انسجام دشمن توسط سردار سلیمانی و نیروهای سپاه ثارالله پایان یافت.

وی با اشاره به اینکه این مرحله در سالت 12:30 دقیقه بامداد دهم اردیبهشت ماه 99 آغاز شد، عنوان داشت: در آن زمان سردار سلیمانی فرمانده تیپ ثارالله بودند که با حداقل 5 گردان وارد عملیات شد.

حسنی‌سعدی عنوان کرد: تیپ ثارالله تحت امر قرارگاه قدس بود و روبه‌روی حمیدیه قرار داشت، به طرف قبله و مرز با منطقه‌ای با عرض 11 کیلومتر و عمق 4 کیلومتر فعالیت و از وجود دشمن پاکسازی کرد.

 

وی از حضور مستقیم سردار سلیمانی در شناسایی اولیه و جلسات توجیهی در سنگر فرماندهی سخن گفت و ابراز داشت: در عملیات بیت‌المقدس، تیپ ثارالله با تیپ 58 ذولفقار تکاور ارتش ادغام شده و با هم عملیات را انجام دادند.

حسنی‌سعدی با بیان اینکه محور عملیاتی سردار سلیمانی، محوری سخت بود، تصریح کرد: تمام اهداف تیپ ثارالله به موفقیت انجامید اما دو جناح دو طرف تیپ ثارالله که تیپ نور(خوزستان) و بیت‌المقدس (یکی از شهرهای شمال کشور)به دلیل آبگرفتگی منطقه موفق نبودند و در نهایت تیپ ثارالله با اینکه به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت، تعدادی شهید و تعدادی هم مجروح داشت.

وی با پرداختن به این موضوع که سردار سلیمانی باعث عقب‌نشینی دشمن شد، ابراز داشت: حاج‌قاسم دشمن را تا مرز تعقیب و انسجام و پشتیبانی آن را در هم شکست و ارتباط دشمن با پشت سرش قطع شد.

وی با اشاره به اینکه در سه مرحله بعدی عملیات بیت‌المقدس تیپ ثارالله با نیروهای کمی وارد شد، تصریح کرد: در این عملیاتِ بیست و سه روزه، تیپ ثارالله 200 شهید تقدیم کرد که شهید حمید عرب‌نژاد، شهید عباس معافی، شهید سعید غلامی، شهید تقی ابوسعیدی و شهید ناصر فولادی از آن جمله هستند.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول