اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

عزم جدی نمایندگان مجلس یازدهم برای رفع مشکلات معیشتی مردم

منتخبین مردم استان قزوین در مجلس یازدهم از تلاش برای تغییر و بهبود وضعیت معیشتی مردم سخن گفتند.

عزم جدی نمایندگان مجلس یازدهم برای رفع مشکلات معیشتی مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، لطف‌الله سیاهکلی ظهر امروز در شورای اداری در استانداری قزوین اظهار کرد: مشکلات بسیاری در جامعه وجود دارد که همه باید در راستای حل آنها قدم برداریم.

وی با بیان اینکه در حوزۀ معیشت مردم نقاط ضعفی وجود دارد، افزود: باوجودی که در عرصه‌های مختلف دفاعی، دفاعی، علم و دانش موفق بوده‌ایم اما در حوزۀ معیشت عملکرد ضعیفی صورت گرفته و مشکلات اقتصادی مردم حل نشده است.

نمایندۀ منتخب مردم قزوین در یازدهمین دورۀ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم جامعۀ امروز ما دغدغۀ معیشت و شغل را دارند و این موارد دغدغه‌های به جایی است که باید در رفع آنها گام برداریم.

سیاهکلی ضمن انتقاد به تغییرات مدیریتی استان قزوین گفت: تغییرات بیش از حد مدیریتی مانع خدمت به مردم می‌شود و در این استان، شاهد تغییر چهار استاندار در مدت 6 سال بودیم و در مدت باقی مانده از فعالیت دولت، بهتر است تغییرات مدیریتی صورت نگیرد.

 وی اضافه کرد: باید در راستای خدمت به مردم تلاش کرد و اگر فرصت خدمت برای انجام فعالیت‌های جامانده را از دست دهیم، باید جوابگوی مردم باشیم.

نمایندۀ منتخب مردم قزوین در یازدهمین دورۀ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدیران می‌توانند یاری گر نمایندگان مجلس در خدمت به مردم باشند و از مدیران درخواست می‌کنم به نمایندگان کمک کنند تا با تلاش شبانه‌روزی مشکلات مردم را کاهش دهیم.

 

حوزه معیشت و اقتصاد مردم جدی گرفته شود

 فاطمه محمدبیگی نیز در ادامه با اشاره به اهمیت قدس عنوان کرد: امروز همه می‌دانیم که دغدغۀ قدس، فراتر از اسلام و یک دغدغۀ بشریت است لذا پیگیری آن جزو واجبات محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: رسالت و وظایف سنگینی برعهدۀ مجلس شورای اسلامی است و مجلس در وضع قوانین و نظارت مسئولیتی بالایی را دارد و در راستای حل مشکلات جامعه باید همدلی مردم، مجلس و مسؤولان صورت بگیرد.

نمایندۀ منتخب مردم قزوین در یازدهمین دورۀ مجلس شورای اسلامی گفت: بنده امروز فارغ از نگاه سیاسی اینجا حضور دارم و در راستای محرومیت زدایی و حمایت از مردم آسیب پذیر اقدام خواهم کرد.

 محمدبیگی اضافه کرد: امروز در حوزۀ معیشت و اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار نداریم و این حوزه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

روح‌الله عباسپور نیز در ادامه اظهار کرد: انتخابات این دوره از مجلس با امنیت کامل برگزار شد و تلاش‌های بسیاری در این حوزه صورت گرفت و شکایتی از روند برگزاری آن اعلام نشد.

وی با بیان اینکه کشور با مشکلات بسیاری روبه رو است، افزود: کشور به واسطۀ مشکلات موجود گرفتاری‌هایی از جمله کرونا را دارد و مجلس یازدهم می‌تواند اولویت‌های زیادی در این زمینه برای رفع مشکلات داشته باشد.

نمایندۀ منتخب مردم بوئین زهرا و آوج در یازدهمین دورۀ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از چند سال گذشته راهبرد اقتصادی کشور از سوی رهبر معظم انقلاب بر مبنای اقتصاد مقاومتی مطرح شده است لذا این نامگذاری‌ها می‌طلبد که توجه ویژه‌ای به اقتصاد در مجلس صورت بگیرد.

عباسپور بیان کرد: براساس این نامگذاری‌ها، گام دوم انقلاب می‌تواند مبنای مجلس یازدهم و اجرای دستورالعمل‌های رهبر جزو اولویت‌های آن باشد؛ ما باید در حوزۀ خوداتکایی، درون زایی و صادرات اقداماتی داشته باشیم و مبنای اقتصاد باید اقتصاد مقاومتی باشد.

وی اضافه کرد: باید در اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن آن را درنظر داشته و حاکمیت نیز زمینه را برای بخش خصوصی و مردم ایجاد کند.

 

در حوزۀ نظارتی عملکرد ضعیفی داشته‌ایم

نمایندۀ منتخب مردم بوئین زهرا و آوج در یازدهمین دورۀ مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: لازم است در حوزه‌های مختلف اقتصادی به صورت جدی وارد شد و زمینۀ صادرات کالا، درون‌زایی، زمینه‌سازی فعالیت بخش خصوصی فراهم شود؛ مجلس نیز وظیفه دارد به منظور تسهیل بازار کسب و کار اقداماتی را انجام دهد.

عباسپور یادآور شد: در حوزه تنقیح قوانین باید قوانین بازنگری شود چراکه گاهی این شرایط، خود مانعی برای تولید است.

وی گفت: در حوزۀ تولید قانون خوب عمل کرده اما در حوزۀ نظارتی عملکرد ضعیفی داشته‌ایم و در موضوع جهش تولید باید نقش نظارتی را تثبیت کنیم و به قانون قاچاق کالا به صورت جدی توجه شود.

نمایندۀ منتخب مردم بوئین زهرا و آوج در یازدهمین دورۀ مجلس شورای اضافه کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده تصویب شده و باید آنها را اصلاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه سعی ما ایجاد تعامل با مدیران اجرایی است، گفت: ترکیب مجلس یازدهم ترکیب مناسبی در سطح کشور است و شخصیت‌های علمی خوبی دارد که وجود جوانان در آن می‌تواند عملکرد مناسبی را در آن به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول