اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

عروسی پنهانی در اوج بحران کرونا در هرمزگان!

بدون شک تدبیر مسؤولان در زمینه کرونا امری لازم و ضروری است اما رعایت مردم نیز در این میان نقش مهمی دارد.

عروسی پنهانی در اوج بحران کرونا در هرمزگان!

خبرگزاری فارس از بندرعباس؛ فهیمه شمسی: همه ما از مسؤولان در شرایط کرونا انتظار اخذ تصمیمات کلیدی برای کاهش ابتلای به کرونا آنهم در شرایط اوج این بحران در استان هرمزگان را داریم اما رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم بخصوص بهداشت فردی می‌تواند کمک بسیار بزرگی به مهار این بیماری کند.

در شرایطی که کرونا در هرمزگان روز به روز شدت بیشتری می‌گیرد و طی دو هفته اخیر نیز اوضاع در هرمزگان بحرانی و در وضعیت هشدار قرار گرفته و هر روز بر شمار فوتی‌های ناشی از کرونا نیز افزوده می‌شود اما شاهد برگزاری مراسمات عروسی پنهانی در باغ‌ها و منازل روستایی در شهرهای مختلف استان بدلیل بسته بودن تالارهای عروسی هستیم.

این مراسمات که در آنها هیچ‌گونه پروتکل بهداشتی رعایت نمی‌شود، ازدحام افراد به گونه‌ای است که احتمال ابتلا به کرونا را شدت می‌بخشد و برگزارکنندگان مراسمات نیز معمولا والدین عروس و داماد هستند، بر خلاف تمامی هشدارهای دولتی و دستگاه‌های مختلف دست به برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌زنند و باور ندارند که ممکن است آغاز زندگی مشترک عزیزان‌شان موجب گرفتاری و یا مرگ دیگر عزیزان‌شان شوند!

تصاویر متعددی نیز از مراسمات عروسی با حضور انبوهی از مردم در برخی باغات اطراف شهر بندرعباس بخصوص در منطقه ایسین و سرخون نیز در فضای مجازی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد در اوج بحران کرونا جمعیتی بیش از 1500 نفر در یک محل محدود در حال برگزاری مراسم عروسی هستند و هیچ پروتکل بهداشتی نیز در میان آنان رعایت نمی‌شود و هیچ کس حتی ماسک نیز به صورت ندارد.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد گرم شدن هوا و روشن‌شدن کولرهای گازی نیز نقش بسزایی در افزایش میزان ابتلای به بیماری کرونا بدلیل حضور افراد در محیط‌های سربسته و عدم تهویه هوا دارد و بالارفتن آمار مبتلایان در هرمزگان متأثر از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همین طور موضوع عدم وجود تهویه بدلیل گرمای هوا در محیط‌های مختلف است که کولرهای گازی مرتبا هوای یک محیط را با سردکردن به گردش در می‌آورند.

انتظار این است که خانواده‌هایی که فرزندان خود را این روزها عازم خانه بخت می‌کنند، رعایت موضوع بهداشت فردی را مورد توجه قرار داده و با آسان‌گرفتن به جوانان در فرستادن آنها به زندگی مشترک بدون برگزاری مراسمات بزرگ، هم هزینه‌های کمتری را به این زوج‌ها تحمیل و هم مانع از شیوع کرونا شوند.بخصوص این که تجربه ابتلای افراد زیادی بدلیل حضور در مراسمات عروسی و جشن تولد در روزهای اخیر در هرمزگان نیز مسبوق به سابقه است و هیچ اطمینانی از سلامت افراد پس از حضور در چنین برنامه‌هایی وجود ندارد.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول