اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  غرب از نگاه غرب

روزگار سخت کلیساهای آمریکایی در گذر از همه گیری کرونا

کووید19 موجب بحران اقتصادی برای اجتماعات مذهبی در سراسر آمریکا شده است. ما دریافته ایم که رهبران مذهبی برای آنکه بتوانند وظیفه هدایت اجتماعات خود را از میان توفان نامشخص حوادث هم از نظر مالی و هم مذهبی بهتر انجام دهند، باید انعطاف پذیر و مبتکر باشند.

روزگار سخت کلیساهای آمریکایی در گذر از همه گیری کرونا

 گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: در حالی که حدود 35 هزار کلیسا و دیگر عبادتگاه ها در آمریکا برای برآورده ساختن نیازهای معنوی – و به شکل روزافزونی- مادی اعضای خود از راه دور با مشکلاتی مواجه اند،  آنها این کار را با بودجه ای محدودتر از همیشه انجام می دهند.
دلیل اصلی چنین وضعیتی از دست رفتن بخش عمده ای از وجوه اهدایی هفتگی است که برای پشتیبانی از فعالیت خود به آنها نیاز دارند. در مراسم عبادی هفتگی آمریکا  ظرف های مخصوص اهدای وجه برای تامین هزینه های مراسم در میان عبادت کنندگان دور گردانده می شود. اما به دلیل همه گیری ویروس کرونا، گردهمایی های مذهبی از این ساحل تا آن ساحل آمریکا در شکل حضوری آنها متوقف شده است.
ما در مطالعه خود پیرامون روش های موجود در اهدای وجوه مذهبی، تفاوت هایی را بر اساس نژاد، مذهب، اندازه و مکانی که وجوه اهدایی دریافت می شود مشاهده کرده ایم. درست همانطور که هرچه تلفات کووید 19 در بسیاری از اجتماعات کم درآمد بیشتر می شود، ما بر این باوریم که همین وضعیت در مورد تجمعات مذهبی در همین اجتماعات نیز صدق می کند.
از نظر ما نحوه اثرگذاری کووید19 بر اجتماعات مذهبی بر اساس روش های گردآوری وجه از اعضای کلیساها، توانایی آنها برای استفاده از ابزارهای دیجیتال و میزان  موجودی پول نقد آنها فرق دارد.

گردآوی وجوه اهدایی در مراسم مذهبی
در سال 2018 یعنی همان سالی که ما پیمایش دقیقی را در مورد بودجه گردهمایی های مذهبی تهیه کرده بودیم، در میان تمام اجتماعات مذهبی، به طور میانگین 78 درصد از کل درآمدهای سالانه از محل وجوهی تامین شده که در مراسم عبادی جمع آوری شده بود.
تقریبا تمام مجامع مذهبی مسیحی که اکثریت غالب عبادتگاه های کشور را به خود اختصاص می دهند، در طول مراسم ظرف های مخصوص اهدای پول دور گردانده می شود اما در مورد بیشتر مجامع یهودی، مسلمان، بودایی و هندو این اتفاق طی روندهایی خارج از مراسم مذهبی صورت می گیرد.

یک شکاف دیجیتال برای مذهب
همچنین ما دریافته ایم که کمتر از نیمی از کل اجتماعات مذهبی یعنی چیزی حدود 48 درصد در سال 2018 دارای نوعی سازوکار اهدای آنلاین وجه بوده اند. میزان مجامعی که قادر به جمع آوری وجوه اهدایی به شکل دیجیتال بوده اند در میان کلیساهای سیاهپوست با 31 درصد، اجتماعات روستایی با 36 درصد و اجتماعات کمتر از 100 عضو نیز با 31 درصد حتی کمتر از آن بوده است.
برعکس بیشتر مجامع مذهبی بزرگ و تقریبا تمام مجامع مذهبی غیرمسیحی از آن زمان به بعد وجوه اهدایی خود را به شکل اینترنتی گردآوری کرده اند. در میان تمام مجامع مذهبی که دارای گزینه های پرداخت وجه آنلاین هستند، به طور میانگین 23 درصد کل درآمد آنها در آن زمان به شکل دیجیتال حاصل شده است.

پس انداز پول
 مجامع مذهبی در زمانه ای که بسیاری از اعضای آنها که در گذشته از نظر مالی از آنها حمایت می کردند مشاغل خود را از دست داده اند، باید رویکردهای جمع آوری پولی چند گانه ای را مد نظر قرار دهند.
نکته مهم آنکه ما دریافته ایم 39 درصد از کل این مجامع از بودجه کافی برای پوشش دادن هزینه های یک ماهه خود برخوردار نبوده اند. در عین حال اکثر اجتماعات غیرمسیحی به طور معمول توانسته اند دست کم مبلغی پول پس انداز کنند.
آنگونه که داده های جمع آوری شده از سوی ما نشان می دهند، مجامع مذهبی روستایی به نسبت همتایان خود در شهرها و حومه ها، در شرایطی که منابع درآمدی خود را از دست داده اند، به طور کلی بهتر توانسته اند در کوتاه مدت دوام بیاورند. 
با این حال کووید19 موجب بحران اقتصادی برای اجتماعات مذهبی در سراسر آمریکا شده است. ما دریافته ایم که رهبران مذهبی برای آنکه بتوانند وظیفه هدایت اجتماعات خود را از میان توفان نامشخص حوادث هم از نظر مالی و هم مذهبی بهتر انجام دهند، باید انعطاف پذیر و مبتکر باشند.
هرچند که برخی از این مجامع نخواهند توانست از شرایط موجود جان سالم به در ببرند، ولی  انتظار ما این است که بخش عمده ای از آنها بتوانند اگرچه با اندکی جراحت اما نه کاملا از پا افتاده، دوباره از دل این بحران سربرآورند.
نویسنده: دیوید کینگ(David King) استادیار مطالعات نوع دوستانه
منبع:  https://b2n.ir/337880 

انتهای پیام. 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول