اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

نماز عید فطر در حیاط مساجد خراسان رضوی برگزار می‌شود

معاون استاندار خراسان رضوی از موافقت برای برگزاری نماز عید فطر در حیاط مساجد استان خبر داد.

نماز عید فطر در حیاط مساجد خراسان رضوی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن جعفری از موافقت برای برگزاری نماز عید فطر در حیاط مساجد استان خبر داد.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا، بیان کرد: از نمازگزاران خواسته شده است علاوه بر رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک و دستکش، مهر و سجاده شخصی نیز به همراه داشته باشند.  

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر فراهم آوردن شرایط حضور مردم در اماکن مقدسه و مساجد، ادامه داد: هنوز زمان قطعی بازگشایی حرم مطهر رضوی اعلام نشده است.  

جعفری با توصیه به رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و جلوگیری از ازدحام زائران، گفت: مردم با رعایت بهداشت انفرادی و پروتکل‌های بهداشتی فقط می‌توانند در صحن‌های حرم مطهر امام هشتم(ع) حضور یابند و زیارت خود را انجام دهند.

وی افزود: دستورالعمل‌هایی نیز برای ورود و خروج زائران در حرم مطهر رضوی تدوین شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به تعطیلی عید فطر از مردم خواسته می‌شود تا زمان رسیدن به وضعیت سفید از مسافرت به این استان و شهر مشهد خودداری کنند.

جعفری گفت: اکنون در مرحله کنترل و مهار کرونا هستیم و چنانچه دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی به درستی اجرا نشود، امکان بازگشت به شرایط گذشته وجود دارد.

وی افزود: چنانچه مشکلی به واسطه فراگیری ویروس کرونا برای افراد ایجاد شود توان کادر درمان در آن حد نیست که به همه خدمات درمانی مناسب ارائه دهند و به همین دلیل از مردم خواسته می‌شود زیارت مرقد منور حضرت امام رضا(ع) را به زمان اعلام وضعیت سفید موکول کنند.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول