اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رمز افول رژیم صهیونیستی اتحاد مسلمانان و گرامی‌داشت روز قدس است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اتحاد بین مسلمانان منطقه و جهان و گرامی‌داشت روز قدس باعث افول قدرت صهیونیسم در منطقه و جهان شده است و این قدرت باید چنان ادامه پیدا کند که به زودی شاهد فتح مسجدالقصی و بیت‌المقدس باشیم.

رمز افول رژیم صهیونیستی اتحاد مسلمانان و گرامی‌داشت روز قدس است

حجت‌الاسلام محیی‌الدین میرمرشدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در رابطه با اهمیت روز قدس اظهار داشت: در آغاز سوره اسراء می‌خوانیم پیامبر در شب معراج از مسجدالحرام به آسمان‌ها رفتند و نزدیک اذان صبح در مسجدالاقصی بعد از اینکه همه جهان گذشته و آینده را در معراج مشاهده کردند فرود آمدند و علاوه بر آن بعضی از پیامبران الهی مانند حضرت سلیمان، ابراهیم و سایر پیامبران الهی که در فلسطین زندگی می‌کردند یا در فلسطین به دنیا آمدند یا در فلسطین از دنیا رفتند.

 استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: فلسطین بعداز پیروزی مسلمانان بر روم به عنوان یک مرکز حکومتی برای آن‌ها محسوب می‌شد و از سال ۱۹۴۰ تا امروز بیش از هفتاد سال است که مردم فلسطین در حال ستم کشیدن و جنگیدن هستند؛ همچنین قرآن کریم می‌فرمایند اگر جامعه و مردمی هستند که به آنها ظلم شده باشد شما باید به آنها کمک کنید یا اگر سرزمین  دست کفار افتاد باید با آنها جنگ و ستیز کنید و وظیفه اسلامی ما این است که در برابر ظلم ایستادگی کنیم و از مظلوم دفاع کنیم. 

وی با تاکید براینکه منطقه  فلسطین یک منطقه استراتژیک برای غرب آسیا محسوب می‌شود، اظهار کرد: این منطقه حیاط خلوت نظام سلطه محسوب می‌شود و ما برای دفاع از حقوق اهالی منطقه موظف هستیم که از حقوق فلسطینی‌ها دفاع کنیم.

 میرمرشدی ادامه داد: بنابراین ما در فلسطین هم مسأله آرمانی و هم مسأله دینی داریم و هم با مباحث قدرت و سیاست هم مسائل مرتبط با مسائل انسانی و اجتماعی روبه رو هستیم که همه این‌ها دست به دست هم داده است و به ما تکلیف می‌کند که نسبت به قدس حساس باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت فلسطین برای کشورهای مسلمان جهان اضافه کرد: امام راحل بعد از مسدود کردن سفارت رژیم صهیونیستی در ایران و تغییر آن به سفارت فلسطین، همان زمان برای دفاع از فلسطین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامید.

وی گفت: اتحاد بین مسلمانان منطقه و جهان و گرامی‌داشت روز قدس باعث افول قدرت صهیونیسم در منطقه و جهان شده است و این قدرت باید چنان ادامه پیدا کند که به زودی شاهد فتح مسجدالقصی و بیت‌المقدس باشیم.

وی در پایان افزود:صهیونیست‌ها مطلبی را به عنوان معامله قرن مطرح کردند و می‌خواهند کرانه باختری را به نام رژیم صهیونیستی ثبت کنند و مسلمانان را پیش از پیش آواره کنند؛ حساسیت این ایام و این روزها بسیار بیشتر از سال‌های اخیر است و بایستی همه مسلمانان دست به دست هم بدهند و از آرمان‌های فلسطین دفاع کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول