اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دعوت سفارت ایران از همه آزادی خواهان جهان برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای از همه دولت‌ها، ملت‌های اسلامی و همۀ آزادی خواهان و بشر دوستان جهان برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین دعوت کرد.

دعوت سفارت ایران از همه آزادی خواهان جهان برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه ای را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: اعلام روز جهانی قدس (آخرین جمعه ماه مبارک رمضان) توسط حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار  فقید نظام جمهوری اسلامی ایران، با هدف یادآوری ظلم و ستم علیه مردم در محاصره و آواره فلسطین و اتحاد کشورهای اسلامی‌برای آزادسازی نخستین قبله و سومین حرم شریف مسلمانان و ریشه‌کن کردن غده سرطانی به نام رژیم صهیونیستی انجام شده است.

رژیم اشغالگر صهیونیستی در طول بیش از هفت دهه اشغال سرزمین فلسطین، مکرر مرتکب تجاوز و جنایت وحشیانه علیه صاحبان اصلی این سرزمین شده است و این سیاست را با احداث و گسترش شهرک های صهیونسیت نشین و کشتار و بی خانمان کردن بسیاری از مردم مظلوم فلسطین، هتک حرمت مسجد الاقصی، محاصره نوار غزه و ادامه آن و الحاق غیرقانونی سرزمین‌های جولان ادامه داده و اکنون نیز به دنبال اشغال قسمت های بزرگتری از کرانه باختری است.

البته باید اقدام رژیم آمریکا در  حمایت از رژیم جعلی صهیونیستی در اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت،  به عنوان مقدمه " طرح ننگین معامله قرن" همراه با انتقال سفارت کشورش به بیت المقدس را هم به فهرست اقدامات مخرب و غیرانسانی آمریکا در همراهی با رژیم  غاصب صهیونیست اضافه کرد.

جمهوری اسلامی ایران همواره بر اهمیت آزادی کامل سرزمین فلسطین به عنوان یک موضوع محوری در جهان اسلام و بر ضرورت و اتحاد دولت ها و ملتهای مسلمان در مقابله با اشغالگری و توسعه طلبی رژیم صهیونیستی تاکید نموده است و معتقد است برقراری صلح عادلانه و آرامش پایدار در منطقه؛ جز از طریق حل و فصل مسائل اساسی فلسطین از جمله پایان اشغال سازمان یافته این کشور، بازگشت همه آوارگان و برگزاری همه پرسی در سرزمین‌های اشغالی با شرکت همه ساکنان اصلی و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف محقق نخواهد شد.

پیشاپیش با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر به همه مسلمانان جهان، از  همه دولت ها و ملت های  اسلامی و همۀ آزادی خواهان و بشر دوستان جهان برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و فریاد آرمان مقدس آن دعوت می نماییم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول