اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

صدور مجوز فعالیت 4 موزه جدید در زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از صدور مجوز فعالیت چهار موزه جدید در زنجان خبر داد و گفت: یک موزه مربوط به گیاهان طبیعی و سه موزه دیگر مربوط به اشیای تاریخی است.

صدور مجوز فعالیت 4 موزه جدید در زنجان

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: همزمان با هفته میراث فرهنگی برنامه‌های متعددی در استان در حال اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با اشاره به اینکه همزمان با هفته میراث فرهنگی نخستین موزه خصوصی به نام گیاهان دارویی و معطر زنجان اعطاء شد، اضافه کرد: این موزه خصوصی در سرای ناصری یا دالان بازار تاریخی دراز زنجان متعلق به دوران قاجار با مشارکت بخش خصوصی و معاونت میراث‌ فرهنگی راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه در این موزه افتتاحی 120 نوع گیاه دارویی به متقاضیان عرضه می‌شود، اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۷ با مراجعه به بازار بالا، سرای ناصریه به این موزه مراجعه کنند.

ارجمند همچنین از اعطای سه مجوز مجموعه‌داری اشیای تاریخی در زنجان خبر داد و افزود: یکی از این سه مجوز، نخستین مجوز مجموعه‌داری صنایع دستی در رسته چاقو است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با بیان اینکه دو مجوز دیگر تمدید مجوز اشیای مجاز تاریخی، فرهنگی و مجموعه دارای فسیل در حوزه تاریخ طبیعی استان است که به مناسبت هفته میراث فرهنگی اعطا شد، اضافه کرد: مجوز این موزه‌ها با مصوبه آیین‌نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال منقول فرهنگی تاریخی مجاز صادر می‌شود.
وی تصریح کرد: موزه‌داران زنجانی از روی عشق و علاقه و بدون قصد تجارت، میراث گرانبهای نیاکان و گذشتگان را برای آیندگان نگهداری می‌کنند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول