اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آکسیوس| روسیه به‌دنبال میانجی‌گری برای مذاکرات تشکیلات خودگردان-آمریکا

برخی منابع غربی می‌گویند روسیه به دنبال برگزاری نشستی میان آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین است و سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیز حامی آن هستند.

آکسیوس| روسیه به‌دنبال میانجی‌گری برای مذاکرات تشکیلات خودگردان-آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «آکسیوس» به نقل از دیپلمات‌های غربی نوشت روسیه پیشنهاد داده تا طی چند هفته آینده، میزبان نشستی جهت مذاکره بین مقام‌های آمریکایی و مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین باشد.

بر این اساس، منابع دیپلماتیک به آکسیوس گفتند که سازمان ملل و اتحادیه اروپا از این طرح روسیه حمایت کرده و آن را راهی برای ایجاد فرایند سیاسی جدید جهت آهسته یا متوقف کردن پیشروی تل‌آویو به سمت اشغال کرانه باختری می‌دانند.

این پایگاه خبری البته نوشت که هنوز مشخص نیست نماینده‌ای از رژیم صهیونیستی نیز در آن حضور داشته باشد یا در نشست جداگانه‌ای با مسئولان آمریکایی و روسی شرکت می‌کنند.

آکسیوس همچنین توضیح داد که طرف فلسطینی نیز بدون رد کردن مشارکت در این نشست، اما هنوز جواب مشخصی در این باره نداده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده که بحث‌ها و مذاکرات کابینه در خصوص الحاق کرانه باختری و دره اردن به اراضی اشغالی در ماه ژوئیه (اواخر تیرماه و اوایل مردادماه) آغاز خواهد شد.

طبق این طرح، تمام مناطق شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری به دیگر بخش‌های فلسطین اشغالی الحاق خواهد شد که حدود ۳۰ درصد از کل اراضی آن را تشکیل می‌دهد.

روز چهارشنبه نیز کشورهای فرانسه و آلمان ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی درباره اشغال کرانه باختری، اعلام کردند این امر می‌تواند روابط تل‌آویو و اتحادیه اروپا را مخدوش کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول