اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کاهش نسبی دما در سواحل خزر از سوم خرداد/ افزایش تدریجی دما در اغلب شهرها در روزهای آینده

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از بعد از ظهر شنبه سوم خرداد در غرب سواحل خزر بارش باران و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود، گفت: تا اواسط هفته آینده روند افزایشی تدریجی دما در اغلب مناطق کشور خواهیم داشت.

کاهش نسبی دما در سواحل خزر از سوم خرداد/ افزایش تدریجی دما در اغلب شهرها در روزهای آینده

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره وضعیت جوی کشور در تعطیلات پیش رو و روز جاری اظهار داشت: در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در شرق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده گاهی رعد و برق با وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز آینده در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، همچنین اردبیل به ویژه در شمال این استان‌ها افزایش ابر، رگبار پراکنده و رعد و برق پیش بینی می‌شود که این شرایط روز شنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و غرب اصفهان حاکم است.

ضیائیان افزود: روز شنبه سوم خرداد خصوصا در ساعات بعد از ظهر با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در غرب سواحل خزر بارش باران و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز یکشنبه چهارم خرداد در سواحل خزر، غرب و شمال غرب و دامنه‌های شرقی زاگرس در استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه در مناطقی که ذکر شد بارش کاهش می‌یابد و در شمال غرب و سواحل شمالی بارش پراکنده خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: روزهای ششم و هفتم خرداد در استان‌های گیلان،‌ قزوین و مازندران و نیز در دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب اصفهان و استان مرکزی بارش پراکنده داریم.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: طی دو روز آینده در سواحل شمالی کشور و اردبیل افزایش محسوس دما پیش بینی می‌شود و از یکشنبه 4 خرداد کاهش محسوس دما در این مناطق داریم.

وی افزود: تا اواسط هفته آینده در بقیه نقاط کشور روند تدریجی افزایش دما پیش بینی می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده شهر کرد با کمینه دمای 7 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 45 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: آسمان رشت طی روزهای آینده نیمه ابری همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود و روز یکشنبه بارش باران، وزش باد و کاهش دما در رشت محتمل است.

وی ادامه داد: همچنین روزهای جمعه و شنبه آسمان ساری صاف پیش بینی می‌شود و روز یکشنبه ابری همراه با کاهش دما و بارش پراکنده خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار صبحگاهی و به تدریج وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 33 و 21 درجه خواهد بود.

وی در باره وضعیت جوی امروز پایتخت توضیح داد: امروز در تهران آسمان قسمتی ابری است، جهت باد جنوب غربی است و سرعت باد 11 کیلومتر بر ساعت است، امروز دید افقی در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 16 درصد است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول