اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مردم سرخس راهپیمایی مجازی برگزار کردند/ دعوت فعالان مجازی کاشمر از مردم در رزمایش مجازی قدس

همزمان با روز جهانی قدس به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم امکان برگزاری مراسم روز قدس در بسیاری از شهرستان‌های خراسان رضوی، فعالان فضای مجازی مردم شهرستان خود را به راهپیمایی مجازی دعوت کردند.

مردم سرخس راهپیمایی مجازی برگزار کردند/ دعوت فعالان مجازی کاشمر از مردم در رزمایش مجازی قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از خراسان رضوی، همزمان با روز جهانی قدس به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم امکان برگزاری مراسم روز قدس در بسیاری از شهرستان‌های این استان، فعالان فضای مجازی مردم شهرستان خود را به راهپیمایی مجازی دعوت کردند.

باید بهترین استفاده را از شبکه‌های مجازی برای روز جهانی قدس داشت

فعال رسانه‌ای در تربت حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: یکی از ارزشمندترین یادگارهای معنوی و ماندگار بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) که به حق می‌توان از ان به عنوان الگویی کامل برای رویایی حق در باطل یاد کرد.

حمید حلاج  گفت: روزی که امام راحل در اوایل انقلاب تشکیل بسیج جهان اسلام را مطرح کرد، اکثریت متوجه سخن امام نشدند و تقریبا غیرقابل ممکن می‌دانستند، اما حالا می‌بینند که چگونه بسیج جهان اسلام شکل گرفته و هدف نهایی آن برچیده شدن غده سرطانی رژیم غاصب صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: ازآنجا که موضوع فلسطین مساله اول جهان اسلام به شمار می‌رود، در سال جاری این روز را با حضور هدفمند و ارزشمند در قالب پویش‌های روز جهانی قدس درفصای مجازی و رسانه‌های گرامی می‌داریم.

برگزاری راهپیمایی مجازی مردم سرخس در روز قدس

سردبیر پایگاه خبری نسیم سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در چند روز گذشته شاهد تهاجم نیروهای جبهه مقاومت اسلامی به موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی در فضای مجازی بودیم تا جایی که برخی از حساب‌های کاربری اسرائیلی نیز موجودیت خودشان را زیر سوال بردند و برای خودشان نیز موجودیت رژیم صهیونیستی سئوال شد.

احسان بابائی ادامه داد: فعالان فضای مجازی جبهه مقاومت به خوبی توانستند جای فضای حقیقی را در روز قدس سال جاری پر کنند، آنها با هشتگ #القدسدر-بالشهدا که جزو ترندهای توییتر نیز قرار گرفته است یک راهپیمایی مجازی راه بیندازند.

وی افزود: امسال نیز یک راهپیمایی عظیم جهانی از سوی آزادی خواهان جهان برای زنده نگهداشتن مسئله فلسطین به عنوان مهم‌ترین مسئله جهان اسلام در فضای مجازی شکل گرفت و دشمنان اسلام تودهنی محکم‌تری در فضای مجازی خوردند و آن سیلی که رهبری فرمودند دشمنان در فضای مجازی می‌خورند، اتفاق افتاد.

این فعال رسانه‌ای سرخس با اشاره به برپایی راهپیمایی مجازی روز قدس در سرخس، گفت: با هماهنگی و ایده‌پردازی رسانه‌های رسمی سرخس، راهپیمایی مجازی مردم این شهرستان در روز قدس در فضای مجازی برگزار شد که خوشبختانه استقبال خوبی داشت و مهم‌ترین شعار مردم سرخس در این راهپیمایی این بود که «انتقام خون حاج قاسم، نابودی اسرائیل و آزادی قدس شریف است» و شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید» و ««القدس لنا» نیز به ترتیب انتخاب‌های بعدی کاربران بود.

بابائی بیان کرد: ظرفیت‌های فضای مجازی در سرخس بسیار بالا است و اگر این ظرفیت‌ها با هم پای کار بیایند اتفاقات مهمی را رقم می‌زنند همان‌گونه که در سال گذشته در یک عملیات توئیتری برای معرفی سرخس، کاربران بومی این شهرستان توانستند یک هشتگ درباره سرخس را ترند 6 توئیتر کنند و مطمئناً اگر گروهی وارد فعالیت‌های فضای مجازی شوند می‌توانند اثرگذار باشند.

دعوت فعالان مجازی کاشمر از مردم در رزمایش مجازی قدس

یک فعال فرهنگی و اجتماعی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار کرد: بزرگ‌ترین پیام روز قدس برای مسلمین جهان، پیام وحدت بر مور حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی است، در واقع ظلم عظیمی که در فلسطین بر بخشی از مسلمانان روا داشته شده، می‌تواند حلقه وصلی باشد برای مسلمانان جهان تا با کنار گذاشتن اختلافات، بر محور اصول متعالی اسلام، همدل شده و پیروز شوند.

سعید تاج محمدی با بیان اینکه دو فعالیت در فضای مجازی در صورتی که با سواد رسانه‌ای و تسلط به قواعد این فضا باشد می‌تواند با سرعت و سهولت زیادی پیام‌های روشن و انسانی مسلمانان در روز قدس را به گوش همه مخاطبانش در جهان برساند، اضافه کرد: در فضای مجازی راحت‌تر می‌توان مرزها را درنوردید و موجی از انتقال پیام و آرمان به راه انداخت، بخصوص برای مخاطبانی که همین فضا و رسانه‌های غربی ذهن و دلشان را مسخره کرده است.

وی ادامه داد: در کاشمر فعالین فرهنگی انقلابی هم به صورت فردی به نشر پیام‌ها و المان‌های روز قدس برای مخاطبین خود پرداختند و از دیگر همشهریان هم جهت پیوستن به این رزمایش مجازی دعوت کردند و هم به صورت گروهی در صفحات مشخصی طرح‌های گرافیکی مخصوص روز قدس طراحی شد و این طرح‌های زیبا در تمام صفحات فعالان فرهنگی کاشمر منتشر شد، پرداختن به آیات قرآن، چندزبانه بودن طرح‌ها و هشتگ‌های بین‌المللی از ویژگی‌های این فعالیت مجازی بود.

نقش فضای مجازی در شفافیت بیشتر اسطوره ظلم و استکبار در بیان همگانی در این فضا است

رئیس مجمع عالی بسیجیان طرقبه شاندیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان کرد: امام راحل(ره) فرمودند، روز قدس روز اسلام است و فلسطین مسئله اول جهان اسلام بوده، این مسئله جای تامل و اندیشیدن دارد.

رضا چاوشان متذکر شد: امسال روز قدس متفاوتی را در کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا تجربه کردیم، افراد علاقمند به مسئله فلسطین در فضای مجازی دست از کار برنداشتند و این موضوع را دنبال کردند، به لطف خدا در شهرستان ما هم این اتفاق افتاد و موج خوبی از کار رسانه ای نسبت به گذشته انجام شد.

وی با اشاره به حذف بعضی از پست‌های اینستاگرامی فعالان فضای مجازی طرقبه شاندیز، بیان کرد: دشمنی که خودش بستری برای دست‌اندازی به افکار ملت‌ها و تزریق فرهنگ غلط فراهم کرده، نمی‌تواند جریان مقاومت را تحمل کند و شروع به حذف، بستن  و از بین بردن پیج‌ها و صفحاتی کرد که در حمایت از فلسطین شروع به نوشتن و قلم‌زنی و انتشار این مطالب کردند.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول