اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مراکز اقامتی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به پذیرش مسافر هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: مراکز اقامتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به پذیرش مسافر هستند اما رعایت این پروتکل‌ها هزینه بر است و به منظور حفظ سلامت جامعه انجام می‌شود.

مراکز اقامتی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به پذیرش مسافر هستند

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین، اظهار کرد: یکی از صنوفی که از زمان شیوع کرونا بیش‌ترین ضرر و زیان متوجه آن شد، حوزۀ گردشگری بود، لذا اولین مصوبات هیئت دولت برای جبران این خسارت‌ها نیز شامل حال فعالین در این حوزۀ شد.

وی افزود: ما به‌عنوان بخشی از سیستم دولت در استان تمام سعی خود را خواهیم کرد که بتوانیم با امهال حق بیمه، امهال مالیات‌ها، اعطای وام و سایر بسته‌های تشویقیِ قانونی که در هیئت وزیران به تصویب می‌رسد، بتوانیم بخشی از این ضرر و رکودی که برای فعالین صنعت گردشگری به وجود آمده است را جبران کنیم.

خزائلی خاطر نشان کرد: اولین مصوبه‌ای که دولت برای جبران آسیب‌های اقتصادی کرونا داشت، شامل ۱۰ گروه می‌شد که ۳ گروه آن شامل فعالین گردشگری و صنایع دستی بود.

وی یاد آور شد: اکثر تأسیسات گردشگری ما به مرور با وضعیت سفیدی که در استان و شهرهای استان حاصل می‌شود به شرایط عادی بر خواهند برگشت، اما این مشروط بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان قزوین اعلام کرد: مراکز اقامتی ما نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به پذیرش مسافر هستند اما رعایت این پروتکل‌ها هزینه بر است که بخشی از این هزینه اجتماعی و سلامت جامعه است که البته تاسیسات گردشگری و هتل داران ما از جیب خود پرداخت می‌کنند تا تعهد خود را نسبت به سلامت جامعه نشان دهند.

وی ادامه داد: ما قطعأ در زمینه آموزش و توزیع از فضای مجازی بهره می‌بریم و این کار را انجام دادیم و بخشی از عرضه‌ها و بخشی از آموزش ما با توجه به وضعیتی که کرونا پیش آورده است در فضا مجازی انجام می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان در پایان گفت: ما توصیه می‌کنیم که فعالان در حوزه صنایع دستی در فضای مجازی با رعایت قانون و مقررات مانند بسیاری از کسب و کارها که در فضای مجازی وجود دارد حرکت خود را ادامه دهند و بتوانند رونق اقتصادی مناسب برای تولیدکنندگان صنایع دستی فراهم کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول