اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آزادسازی خرمشهر نقطه عطف تاریخ ایران/ انقلاب بدون ولایت ظفر ندارد

فرمانده سپاه ناحیه سنقر گفت: پیروزی در این عملیات نقطه عطفی در جنگ و تاریخ ایران شد و بسیاری از فتنه ها و توطئه ها در عملیات بیت المقدس خاموش شد.

آزادسازی خرمشهر نقطه عطف تاریخ ایران/ انقلاب بدون ولایت ظفر ندارد

سرهنگ پاسدار رضا سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: زمانی که خرمشهر هیچ نیروی مسلحی نداشت شهید محمد جهان‌آرا و دیگر جوانان در مقابل یک لشگر مجهز زرهی عراق با یک تیپ نیروی مخصوص و 90 قبضه توپ که به صورت شبانه روزی بر خرمشهر می‌بارید، 35 روز مقاومت کردند.

ویادامه داد:شهید جهان‌آرا از بزرگانی است که نقش ویژه‌ای در تشکیل سپاه خرمشهر داشتند ایشان در سمت فرماندهی سپاه خرمشهر زیادی از توطئه‌ها را که طراحی می‌شد خنثی کرد و با مقاومت و درایت ایشان بود که نه تنها خرمشهر خونین شهر شد بلکه باب فتح‌الفتوحی شد که خرمشهر آزاد شود.

فرمانده سپاه ناحیه سنقر تصریح کرد: پیروزی در این عملیات نقطه عطفی در جنگ و تاریخ ایران شد و بسیاری از فتنه ها و توطئه ها در عملیات بیت المقدس خاموش شد.

وی ادامه داد: شهید بهنام محمدی جزو 13 ساله‌هایی هستند که در جنگ موثر واقع شدند، امثال بهنام محمدی‌ها با سنی کوچک وروحی بزرگ و ایمان راسخ به ندای نائب امام زمان لبیک گفته و به قلب دشمن زدند و نقش‌آفرینی کردند که الحمدلله این بهره‌گیری شد برای الگوگیری از این شهید بزرگوار در بسیاری از برنامه‌های فعلی سپاه و نام این شهید پرآوازه در برنامه‌های بسیج بنام طرح شهید بهنام محمدی.

سالاری خاطرنشان کرد: انقلاب و ولایت یک رابطه مستقیم باهم دارند و معتقدیم انقلابی که بدون ولایت الهی یعنی بدون ولی الهی باشد قطعا ظفر ندارد و محکوم به شکست است و با استناد به آیات الهی انقلابی که ولی فقیه داشته باشد نصرت الهی را درپی دارد.

وی یادآور شد: همه ما چهره مقاومت را با اسم شاخص می‌شناسیم و کل محور مقاومت رادر چهره سردار سلیمانی می‌بینیم ایشان با معرفی انقلاب اسلامی، فرهنگ بسیجی جهاد و مقاومت در بین فرماندهان سبب یک وحدت در بین نیروهای مقاومت شدند.

سالاری اظهار داشت: امروز پای کار بودن جوانان یک مسئله مهمی است که باید به طور عمیق به آن اشاره کرده همچنان که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بنا را بر حضور نسل سوم و چهارم انقلاب گذاشته‌اند؛ به جوانان می‌شود اطمینان کرد و مانند جنگ تحمیلی فرماندهی عملیات جنگ‌های سخت و نرم  را به آن‌ها سپرد وموفقیت‌های زیادی را با وجود جوانان می‌توانیم به دست آوریم.

وی انقلاب اسلامی را یک رخداد بی‌بدیل در دوران معاصر دانست و گفت: فجر اسلامی در تاریخ بشریت است و منشا آثار شگرفی شده است، در منطقه ایران و جهان انقلاب یک شجره طیبه است که با تکیه بر ریشه‌های استوار و محکم روز به روزبر درخشش اضافه خواهد کرد‌.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول